22 بار هم حکم بازداشت صادر کنید از اندیشه هایم دست برنخواهم داشت

سرویس ترکیه - جلسه رسیدگی به پرونده فیگن یوکسکداغ، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) امروز در دادگاه شعبه 16 جزایی استانبول برگزار شد و یوکسکداغ در دفاعیه خود عنوان کرد: نه 2 بار، 22 بار هم حکم بازداشت صادر کنید از اندیشه هایم دست برنخواهم داشت.

به گزارش کردپرس، جلسه رسیدگی به پرونده فیگن یوکسکداغ، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) امروز در دادگاه شعبه 16 جزایی استانبول برگزار شد و یوکسکداغ در دفاعیه خود عنوان کرد: «نتایج به دست آمده از سیاست های انتقامی که علیه HDP پیگیری می شود، یک حقارت سیاسی برای حاکمیت است. من به دادگاهی که برای تداوم حکم بازداشت من تشکیل شده است مشروعیتی در نظر نمی گیرم، تنها به این خاطر در این دادگاه حضور پیدا می کنم که از اقدامات، اظهارات و اندیشه هایی که به نمایندگی از ملت انجام داده ام دفاع کرده باشم. نه 2 بار، 22 بار هم حکم بازداشت صادر کنید از اندیشه هایم دست برنخواهم داشت».

به نوشته روزنامه دیوار، یوکسکداغ در دفاعیه خود عنوان کرد: «اظهاراتی که رجب طیب اردوغان بعد از صدور حکم بازداشت دوم ما صورت داده است نه به عنوان رئیس جمهور یک کشور بلکه به عنوان رئیس یک حزب سیاسی صورت گرفته است. مداخله ای که از سوی ریاست قوه مجریه بر دستگاه قضایی صورت می گیرد آفتی است که مرزهای تحمل را پشت سر گذاشته است. HDP حزب کلیدی بودن خود را در ترکیه، در آخرین انتخابات محلی ثابت کرده است. حزب حاکم در ترکیه در حال از دست دادن ارتفاع بوده و به سقوط ادامه خواهد داد. به همین دلیل است که به سیاست های انتقام علیه ما روی آورده است».

یوکسکداغ در ادامه دفاعیه خود با اشاره به برکناری روسای شهرداری کلانشهرهای کرد دیاربکر – ماردین – وان نیز گفت: «حملات سیاسی، بی قانونی ها و طرح های توطئه آمیزی که صورت می گیرد به پایان اقتدار حزب حاکم منجر خواهد شد. ما در هر کجا که باشیم، خیابان ها، دادگاه ها و ساختمان های حزب برای آینده ملت و محافظت از حقوق دموکراتیک آنان مبارزه خواهیم کرد. این اقتدار سیاسی سال هاست که بر روی مرگ و درگیری سیاست پیش برده است. اکنون نیز برای سرپوش گذاشتن بر روی واقعیت با حمله به HDP در تلاش برای پنهان کردن تصویر بزرگ است. تمامی این اقدامات برای تصفیه HDP است».

دادگاه بعد از قرائت این دفاعیه حکم به تداوم زندان فیگن یوکسکداغ صادر کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 148268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha