پاسح حزب خوب به ائتلاف CHP – HDP «نه» است

سرویس ترکیه - مرال آکشنر، رئیس حزب خوب ترکیه، در اظهاراتی با اشاره به انتشار اخباری در خصوص همکاری CHP با حزب HDP در راستای ایجاد یک قانون اساسی جدید در ترکیه عنوان کرد: اگر قرار باشد جناب قلیچدار اوغلو به ما بگوید که می خواهند راه سیاسی خود را با HDP ادامه دهند ما جوابمان به این ائتلاف "نه" خواهد بود.

به گزارش کردپرس، مرال آکشنر، رئیس حزب خوب ترکیه، در اظهاراتی با اشاره به انتشار اخباری در خصوص همکاری حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) با حزب کُردی دموکراتیک خلق ها (HDP) در راستای ایجاد یک قانون اساسی جدید در ترکیه عنوان کرد: در خصوص این که آیا میان HDP و CHP ارتباطی وجود دارد یا نه چیزی نمی دانم. با جناب کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب CHP نیز در این ارتباط صحبتی نکرده ایم. اگر قرار باشد جناب قلیچدار اوغلو به ما بگوید که می خواهند راه سیاسی خود را با HDP ادامه دهند ما جوابمان به این ائتلاف "نه" خواهد بود. زیرا ما نمی توانیم به روابط HDP با PKK خوش بینانه نگاه کنیم.

به نوشته روزنامه ینی چاغ ترکیه، آکشنر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: من به روندی که در ظاهر دیده می شود اعتمادی ندارم، بر این باور هستیم که ارتباط HDP با اقتدار سیاسی در ترکیه ادامه دارد. در تاریخ 23 فوریه سال جاری اعلام کرده بودم که حکومت با عبدالله اوجالان دیدار می کند. بعد از آن روند بود که نه تنها دیدار بلکه نامه عبدالله اوجالان را منتشر کردند. عثمان اوجالان در برنامه تلویزیونی TRT حضور پیدا کرد. در ترکیه یک عدم جدیت وجود دارد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 148135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha