در اتحاد CHP – HDP حضور پیدا نخواهیم کرد

سرویس ترکیه - یاووز آغیر علی اوغلو، سخنگوی حزب خوب در اظهاراتی با انتقاد از نزدیکی CHP به حزب کردی HDP عنوان کرد: ما در داخل اتحاد CHP – HDP حضور پیدا نخواهیم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری هابر7، یاووز آغیر علی اوغلو، سخنگوی حزب خوب در اظهاراتی با اشاره به بحث های اخیر در خصوص تداوم ائتلاف ملت یا عدم تداوم این ائتلاف میان حزب خوب و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) عنوان کرد: ما به همه اقدامات CHP مهر تأیید نزده و از تمام اقدامات این حزب حمایت نمی کنیم. ما سیاست های این حزب در خصوص همراهی با حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را درست نمی دانیم. این نوع رفتار CHP را مانند حزب سوسیال دموکرات خلق ها (SHP) در دهه 90 میلادی خواهد کرد. CHP می تواند بر این مسئله تأکید کند که همکاری و نزدیکی ساختاری خود با HDP را ادامه خواهد داد ولی ما در داخل اتحاد CHP – HDP حضور پیدا نخواهیم کرد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ما به محافظت از خطوط قرمز خود ادامه می دهیم. نباید این ذهنیت به وجود آید که CHP هر کاری می کند حزب خوب با آن همراه است. ما همواره با اصول و ارزش هایمان همراهیم. ما با ائتلاف ملت یک اتحاد قوا به وجود آوردیم و این ائتلاف نیز از سوی مردم مورد قبول واقع شد. ما مسئولیت های این ائتلاف را بر دوشمان حس می کنیم ولی این بدان معنی نیست که ما به این ائتلاف با "عقد کاتولیک" پیوند خورده ایم. اگر ما تمام سیاست های CHP را قبول کرده و خوشمان بیاید عضو CHP هستیم نه حزب خوب.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha