سخن گفتن از دستگاه قضایی مستقل و بی طرف در ترکیه غیر ممکن است

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) بعد از جلسه رسیدگی به پرونده صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق HDP در دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ طی اظهاراتی عنوان کرد: در ترکیه سخن گفتن از دستگاه قضایی مستقل و بی طرف غیرممکن است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) بعد از جلسه رسیدگی به پرونده صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق HDP در دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ طی اظهاراتی عنوان کرد: در ترکیه با لغو مصونیت قضایی از نمایندگان پارلمان روند جدیدی آغاز شد. بزرگترین نا عدالتی ها در این روند با زندانی شدن صلاح الدین دمیرتاش، فیگن یوکسکداغ و دیگر دوستانمان صورت گرفت. یک بی قانونی و نا عدالتی بسیار بزرگ در جریان است. در ترکیه سخن گفتن از دستگاه قضایی مستقل و بی طرف غیرممکن است. در ترکیه دستگاه قضایی در جریان است که با دستورات حرکت کرده، با دستورات حکم صادر کرده و با این دستورات به ناعدالتی های هر چه بیشتری دامن می زند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ما در اینجا در برابر این ناعدالتی ها در پی تجلی پیدا کردن عدالت هستیم. امیدوارم که این تجلی عدالت زیاد زمان نخواهد برد. اقتدار سیاسی در ترکیه امروزه برای تصفیه سیاست دموکراتیک و تداوم رژیم اقتدارگرای خود از دستگاه قضا به عنوان یک ابزار استفاده می کند. امیدوارم در نتیجه این جلسه و حکمی که صادر خواهد شد تمام این روند از میان خواهد رفت.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha