یکی دیگر از شهرداران وابسته به HDP راهی زندان شد

سرویس ترکیه – در پی دستگیری ملکه گوکسو، شهردار کارایازی در استان ارزروم ترکیه دادگاه حکم زندان 7.5 ساله برای این شهرداری وابسته به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را تأیید و راهی زندان پالاندوکن ارزروم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه اورنسل، در ادامه تصفیه شهرداری های وابسته به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، نیروهای پلیس ارزروم ملکه گوکسو، شهردار کارایازی در استان ارزروم ترکیه را به همراه 2 تن دیگر از اعضای شورای شهرداری دستگیر و بلافاصله به دادگاه منتقل کرده اند.

در تشکیل جلسه رسیدگی به پرونده گوکسو، کیفرخواست 7.5 سال حبس دادستان جمهوری ترکیه در استان ارزروم به اتهام "عضویت در گروه های تروریستی" مورد تأیید قاضی پرونده قرار گرفته و وی از سوی نیروهای پلیس ترکیه از دادگاه به زندان پالاندوکن، واقع در منطقه یاقوتیه ارزروم منتقل شده است.

اوکای ممیش، استاندار ارزروم با انتشار بیانیه ای با اشاره به زندانی شدن شهردار کارایازی عنوان کرد: بر اساس ماده 45 قانون شهرداری ها که به موضوع عضویت در گروه های تروریستی و همکاری با این گروه ها می پردازد؛ ما اقدامات برکناری شهردار مذکور را انجام داده و به جای وی سرپرست برای شهرداری کارایازی تعیین خواهد شد. در خصوص انتخابات اقدامی صورت نخواهد گرفت. این مسئله در ماده 45 قانون شهرداری های ترکیه به صراحت آماده است. در روزهای پیش رو مسئله تعیین سرپرست را در دستور کار قرار خواهیم داد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha