رویکرد دوگانه حکومت در استان های غربی و کردنشین ترکیه

سرویس ترکیه - فاطمه بوستان اونسال، از اعضای موسس حزب عدالت و توسعه (AKP) در اظهاراتی با اشاره به برکناری شهرداران کرد ترکیه در استان های دیاربکر – ماردین – وان عنوان کرد: AKP به شکل کاملا روشنی در خصوص شهرهای غرب و شهرهای کردنشین دو رویکرد متفاوت در پیش گرفته است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ینی یاشام، فاطمه بوستان اونسال، از اعضای موسس حزب عدالت و توسعه (AKP) در اظهاراتی با اشاره به برکناری شهرداران کرد ترکیه در استان های دیاربکر – ماردین – وان عنوان کرد: AKP به شکل کاملا روشنی در خصوص شهرهای غرب و شهرهای کردنشین دو نظام متفاوت را در نظر گرفته است. تمام احزاب اپوزیسیون این حق را دارند که در هر جا بدون کوچکترین تبعیضی در برابر گرو گرفتن اراده مردم خود اعتراضاتشان را به نمایش بگذارند. البته که در پیروزی اکرم امام اوغلو، در انتخابات شهرداری استانبول نقش هواداران حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) بسیار پررنگ بوده است.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: برای آک پارتی که شرایط به وجود آمده انتخابات اخیر ابتدا "باخت" و سپس "شکست سنگین" بود؛ مراجعه به سیاست تعیین سرپرست به شهرداری ها از برخی جهات فروپاشی ائتلاف لرزان اپوزیسیون را هدف قرار داده است. اگر اپوزیسیون بتواند از عهده این شکننده و لرزان بودن ائتلاف خود برآمده و قدرت قوی ترین عضو این گروه به ضعیف ترین عضو گروه منتقل شود؛ یعنی اکرم امام اوغلو شهردار کلانشهر استانبول در استان های کردنشینی که ضعیف به نظر می رسد به اندازه سیاستمداران کرد در آن استان ها قوی به نظر بیاید برای سیاست ترکیه یک تحول بسیار مهمی است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha