آزادی بیان در ترکیه  تماماً از بین رفته است

سرویس ترکیه - احمد شیک، نماینده استانبول در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با انتقاد از عملکرد حزب حاکم در ترکیه عنوان کرد: آزادی بیان در ترکیه تماماً از بین رفته است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ینی یاشام، احمد شیک، نماینده استانبول در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با انتقاد از عملکرد حزب حاکم در ترکیه عنوان کرد: برای ایجاد یک قانون اساسی دموکراتیک و ائتلاف دموکراتیک در کشور ابتدا باید یک مدیریت دموکراتیک به وجود بیاید. حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) که دیگر مشروعیت خود را از دست داده است به گروه جرم های سازمان یافته تبدیل شده است. زیرا ما با یک حزب سیاسی روبه رو نیستیم با مدیریتی روبه رو هستیم که یک بار دیگر فاشیسم را به جهان معرفی می کند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: بزرگترین اشتباه قرن 21 باور به بازگشت فاشیسم در لباس نازیسم است. برای دانستن معنی فاشیسم بایستی بدانید که در ساختمان جزیره چند نفر انسان زنده زنده به آتش کشیده شدند. باید به این نگاه کرد که چگونه دستگاه قضایی از سوی یک مافیا اداره شده و سیاستمداران و روزنامه نگاران را پشت میله ها می برد.

شیک با اشاره به این که دیگر در ترکیه آزادی بیان تماماً از بین رفته است خاطرنشان کرد: روزنامه نگاران، هنرمندان و روشنفکران به وسیله رسانه های دولتی هدف قرار گرفته و سپس وارد زندان می شوند. آک پارتی برای سرپوش گذاشتن بر روی جرم های خود با طرح مسئله بقای ملی در حال خیانت به کشور است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha