برگزاری میتینگ صلح به مناسبت روز جهانی صلح در استانبول، آنکارا و دیاربکر

سرویس ترکیه - حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، سندیکاهای کارگری، سازمان های مدنی و جریان های چپ سیاسی، امروز 1 سپتامبر 2019 میلادی مصادف با روز جهانی صلح میتینگ های مختلفی را در شهرهای استانبول، آنکارا و دیاربکر برگزار کردند.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، سندیکاهای کارگری، سازمان های مدنی و جریان های چپ سیاسی، امروز 1 سپتامبر 2019 میلادی مصادف با روز جهانی صلح میتینگ های مختلفی را در شهرهای استانبول، آنکارا و دیاربکر برگزار کردند.

در میتینگ استانبول که از سوی سازمان کار، صلح و دموکراسی در میدان کارتال استانبول برگزار شده بود با حضور سیاستمداران HDP و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) به قرائت پیام احمد ترک، شهردار برکنار شده ماردین پرداخته شد که در این پیام عنوان شده است: علی رغم خواسته قلبی خودم به دلیل شرکت در کمپین امضا امروز نتوانستم به استانبول بیایم. همه کسانی که امروز به خاطر صلح در میدان ها حضور دارند به خوبی می دانند که در پایان این مبارزه صلح، عدالت، آزادی و برابری به ارمغان خواهد آمد. در برابر جنگ هم در کشور خودمان و هم در منطقه سازماندهی مشترک انجام خواهیم داد.

در آنکارا نیز جریان های مختلف سیاسی – اجتماعی با شعار "برای نه گفتن به غصب اراده ملت توسط سرپرست ها" در میدان تاندوغان پایتخت ترکیه تجمعاتی به مناسبت روز جهانی صلح به وجود آمد. در این تجمعات که با فشارهای شدید امنیتی و تدابیر پلیسی روبه رو بود بیانیه ای در خصوص محکومیت برکناری شهرداران کرد، نامشخص ماندن پرونده قتل عام راه آهن آنکارا و فشارهای سیاسی مختلف به جریان های اپوزیسیون در ترکیه قرائت شد.

دیاربکر نیز مانند استانبول و آنکارا شاهد تجمعات به مناسبت روز جهانی صلح بود. مردم دیاربکر که گسترده تر از استانبول و آنکارا در میدان استاسیون این شهر گردهم آمده بودند با شعار "راه حل دموکراتیک برای صلح با افتخار" جمله عبدالله اوجالان در آخرین پیام خود را سرلوحه این تجمعات قرار دادند.

در دیاربکر، سزایی تملی، رئیس مشترک HDP به همراه سلجوق میزراکلی، شهردار برکنار شده شهردرای کلانشهر دیاربکر سخنرانی کردند که عمده سخنان میتینگ دیاربکر نیز مانند میتینگ های استانبول و آنکارا در محکومیت تعیین سرپرست از سوی وزارت کشور ترکیه برای شهرداری های کرد و برکناری آنان بود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha