دیدار نمایندگان CHP با احمد ترک، شهردار برکنار شده کلانشهر ماردین

سرویس ترکیه - هیئتی از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) به ریاست احمد شکر، نماینده استانبول در پارلمان ترکیه با احمد ترک، شهردار برکنار شده کلانشهر ماردین دیدار کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، هیئتی از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) به ریاست احمد شکر، نماینده استانبول در پارلمان ترکیه متشکل از ایلهان جیهانعر، عضو شورای مرکزی حزب، مراد آکباش، معاون تشکیلات CHP در استان استانبول و محمود دوران عضو این حزب با احمد ترک، شهردار برکنار شده کلانشهر ماردین دیدار کردند.

احمد ترک در اظهاراتی با اشاره به این دیدار عنوان کرد: همه ما به خوبی می دانیم که مسئولیت هایمان در خصوص تقویت دموکراسی در روندی که با آن روبه رو هستیم چه چیزی می باشد. آمدن هیئت CHP به اینجا برای ما بسیار مهم است. از آنان بسیار تشکر می کنم.

علی شکر نیز در اظهاراتی با اشاره به برکناری شهرداران کرد تأکید کرد: برای ما تا زمانی که احمد ترک با انتخابات کنار نرفته است شهردار کلانشهر ماردین است. تعیین سرپرست به شهرداری ها را نمی توان دموکراسی خواند، این ها غصب اراده ملت است. انحلال مجلس شهرداری ها از سوی سرپرست ها به هیچ عنوان شباهتی به دموکراسی ندارد. مسئله کردها مهمترین مسئله ترکیه است. ما تأکید می کنیم که در پارلمان ترکیه با حضور تمامی احزاب سیاسی این مسئله را حل و فصل کنیم. مقاومت در برابر غصب صندوق های رای وظیفه ای است که بر گردن همگان است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha