کسی که با انتخابات می آید باید با انتخابات برود

سرویس ترکیه – تمل کارا ملا اوغلو، رئیس حزب سعادت ترکیه در انتقاد به عملکرد وزارت کشور ترکیه در برکناری 3 شهردار کرد عنوان کرد: کسی که با انتخابات بر سر کار می آید باید با انتخابات کنار برود.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، تمل کارا ملا اوغلو، رئیس حزب سعادت ترکیه در اظهاراتی با انتقاد از برکناری سه شهردار کرد ترکیه به دستور وزارت کشور عنوان کرد: هیچ کس حق ندارد خود را جای دادگاه و قاضی بگذارد. مقابله گرایی با اراده ملت برای هیچ کس نمی تواند دستاوردی داشته باشد. اساس در دموکراسی ها این است: کسانی که با انتخابات بر سر کار می آیند با انتخابات کنار گذاشته می شوند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ما از مبارزه با تروریسم هر زمان حمایت کرده ایم. سازمان های صاحب اختیار در خصوص مسائل قضایی در کشور معلوم هستند. این سازمان ها دادگاه ها هستند. اقتدار سیاسی نیز وابسته به حقوق است. هیچ کس نباید خود را دادگاه و قاضی بداند. اگر تصمیمی اتخاذ شده است این تصمیم باید از یک روند و اصول قضایی گذشته باشد. ما با هر اقدامی که بدون پروسه حقوقی صورت بگیرد مخالفت خواهیم کرد. اگر جرمی مرتکب شده اند این جرم بایستی از طریق مجراهای قانونی تثبیت شده باشد. با این تصمیم تعیین سرپرست همانگونه که حقوق نادیده گرفته شده است اراده ملت نیز نادیده گرفته شده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha