HDP مانند AKP یک حزب مشروع سیاسی است

سرویس ترکیه - اسلام آسلان، عضو شورای مرکزی حزب وطن برخلاف رئیس حزب متبوع خود در انتقاد از برکناری سه شهردار کرد از سوی وزارت کشور ترکیه عنوان کرد: HDP مانند AKP یک حزب مشروع سیاسی است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه سوزچی، در پی تحولات دو روز اخیر در عرصه سیاسی ترکیه که با برکناری سه شهردار کرد ترکیه آغاز شده است واکنش های مختلفی از جریان ها و احزاب سیاسی به گوش می رسد که یکی از مهمترین این واکنش ها از داخل حزب وطن ترکیه منتشر شد که نشان دهنده یک اختلاف نظر در داخل حزب در خصوص تحولات اخیر است.
علی رغم این که دوغو پرینجک، رئیس حزب وطن در پی برکناری شهردارهای کلانشهرهای دیاربکر، ماردین، وان با سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه تماس گرفته و به وی تبریک گفت؛ اسلام آسلان عضو شورای مرکزی این حزب در پیامی از توئیتر با واکنش به این اقدام وزارت کشور ترکیه عنوان کرد: احمق ها تصور می کنند با دستبند زدن به اراده ملت می توانند حاکمیت خود را سرپا نگه دارند. حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) مانند حزب عدالت و توسعه (AKP) يك حزب مشروع سیاسی است. کسانی که شهردارهایي را که با اراده آزاد ملت انتخاب می شوند به عنوان شهردارهای PKK قلمداد می کنند این کشور را به بر اساس ذهنیت خود تقسم بندی کرده اند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha