براي اعتراض به بركناري شهرداران كرد، هر روز در میادین شهرها خواهیم بود

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که در تجمع نمایندگان و اعضای حزب در دیاربکر سخنرانی می کرد طی اظهاراتی با اشاره به برکناری سه شهردار کرد ترکیه از سوی وزارت کشور عنوان کرد: هر روز در میادین شهرها خواهیم بود.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه اورنسل، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که در تجمع نمایندگان و اعضای حزب در دیاربکر سخنرانی می کرد طی اظهاراتی با اشاره به برکناری سه شهردار کرد ترکیه از سوی وزارت کشور عنوان کرد: امروزه در ترکیه با یک رژیم زورگو و ظالم روبه رو هستیم. تصویر بلوک فاشیست حزب عدالت و توسعه (AKP) – حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) را اینجا مشاهده می کنید. با فاشیست هیچ توافقی نمی توان کرد. ما با بلوک فاشیسم به هیچ عنوان توافق نکرده و نخواهیم کرد. در هر کجا که باشیم به مقاومت ادامه خواهیم داد. زیرا مقاومت ما حق مشروع ما است. به استفاده از حق مشروع خود در هر جا ادامه خواهیم داد.
وی در ادامه سخنان خود علی رغم فشار نیروهای پلیس برای قطع سخنرانی اش ادامه داد: در برابر این کودتای جامعه مدنی اراده ملت به پا خواسته و در خیابان ها است. در دیاربکر و در تمام ترکیه. دیاربکر برای ما است و ترکیه وطن مشترک ما است. این شهر و مردم این شهر جسور هستند. این ترسوها را، این قیم ها را همانگونه که در گذشته انجام داده ایم اکنون نیز پاک خواهیم کرد. این حمله علیه اراده مردمان کرد، علیه آزادی، عدالت و دموکراسی کردها را نمی پذیریم. این حمله تنها علیه کردها صورت نگرفته است حمله علیه استانبول، ازمیر، کارگران و زنان است. صدای حقیقت خاموش نخواهد شد. ما هر روز در میادین شهرها خواهیم بود.
تملی خاطرنشان کرد: از تمام ترکیه دعوت می کنم تا در برابر این ذهنیت ظالمانه در هر کجای ترکیه به پا برخیزند. در برابر این حملات فاشیستی دست در دست هم و دوشادوش هم به مقاومت بپردازید. فراموش نکنید همه شما یک گاندی هستید. همانگونه که گاندی به تنها خورشید امپراتوری که هیچ وقت غروب نمی کرد را خاموش کرد ما نیز همگی با هم در برابر این بلوک فاشیست مقاومت خواهیم کرد. در برابر این خشونت هر روز به پا خواسته و سرپا بمانید و به هیچ عنوان منصرف نشوید.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha