در برابر غصب اراده مردم کرد، سکوت خود را بشکنید

سرویس ترکیه - پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در مصاحبه مطبوعاتی خود با اشاره به برکناری سه شهردار کرد ترکیه از سوی وزارت کشور از کمال قلیچدار اوغلو، رهبر اپوزیسیون ترکیه خواست تا سکوت خود را در خصوص این اقدام بشکند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در مصاحبه مطبوعاتی خود با اشاره به برکناری سه شهردار کرد ترکیه از سوی وزارت کشور عنوان کرد: ما صبح روز 19 آگوست 2019 میلادی یک بار دیگر شاهد یک کودتای سیاسی در کشور بودیم. ما هر زمان بر این مسئله تأکید کرده ایم؛ کسانی که از راه صندوق های مقامی را برعهده می گیرند تنها بایستی از راه صندوق های رای از آن مقام کنار بروند. برای شهرداری های ما پیش از انتخابات نیز قیم تعیین شده بود و ملت ما در انتخابات به این قیم های حزب عدالت و توسعه (AKP) پاسخ دادند که آنان را نمی خواهند ولی اکنون یک بار دیگر با یک کودتای دیگر روبه رو هستیم. این دزدی است. آک پارتی برای این که بن بست اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خود را پنهان کند ذهنیت قیم را یک بار دیگر به میان گذاشته است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد به اراده مردم کرد این چنین بی اعتنا و بی محابا حمله صورت بگیرد. دیگر عمر آک پارتی به پایان رسیده است. به چنین دزدی هایی باید پایان بدهد. ملت برای انتخاب نمایندگان خود از جان و مالشان گذشتند ولی حاکمیت آک پارتی – حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) به اراده مردم کرد خیانت کرده است. ما برای دموکراسی و آینده ترکیه در استانبول یک اتحاد بسیار زیبا به وجود آوردیم. این اتحاد و برابری نتیجه بخش بود. کسانی که در استانبول شکست خورده بودند برای تلافی ذهنیت قیم را بار دیگر به میان آورند. ما چگونه که موفق به پیروزی در استانبول شده ایم راه باز پس گیری دیاربکر، ماردین و وان را از قیم ها را نیز می دانیم.

بولدان خاطرنشان کرد: پیامم به تمام احزاب حاضر در پارلمان ترکیه و سازمان های دموکراتیک ترکیه این است که از این آزمون با همراهی یکدیگر عبور کنیم. چیزی که امروز علیه ما صورت گرفته است فردا علیه شما هم صورت خواهد گرفت. من این پیام را به خصوص به جناب کمال قلیچدار اوغلو دارم. سکوتتان را بشکنید. امروز روزی است که باید سخن بگویید. روزهای زیبا برای ما خواهد بود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha