هر اقدامی که در دوران کودتا صورت می گرفت در حال تکرار است

سرویس ترکیه - فائق اوزتراک، سخنگوی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در مصاحبه مطبوعاتی خود بعد از جلسه شورای مرکزی حزب در اظهاراتی با اشاره به برکناری سه شهردار کلانشهرهای کردنشین دیاربکر، ماردین و وان به حکم وزارت کشور ترکیه عنوان کرد: هر اقدامی که در دوران کودتا صورت می گرفت در حال تکرار است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، فائق اوزتراک، سخنگوی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در مصاحبه مطبوعاتی خود بعد از جلسه شورای مرکزی حزب در اظهاراتی با اشاره به برکناری سه شهردار کلانشهرهای کردنشین دیاربکر، ماردین و وان به حکم وزارت کشور ترکیه عنوان کرد: برکناری روسای شهرداری که از سوی ملت و با رای مردم انتخابات شده اند یک موضوع حقوقی نبوده و کاملا سیاسی است. اگر قرار باشد کسانی که با انتخابات بر سر کار می آیند با تعیین سرپرست بروند نیازی به برگزاری انتخابات هم نیست. با اراده ملت نمی توان دشمنی کرد. به عنوان CHP یک بار دیگر اعلام می کنیم ما حامی اولویت قانون در کشور و اولویت حق انتخاب و منتخب هستیم.

وی در ادامه اظهارات خود با تأکید بر این که اقداماتی که در دوران کودتا صورت می گرفت اکنون نیز صورت می گیرد خاطرنشان کرد: در دوران کودتا هر آنچه کرده اند اکنون نیز در حال تکرار است. بدون شک مبارزه با ترور مسئله مشترک کشور است. ولی نباید موضوعی مانند مبارزه با ترور که یک موضوع اراده ملی می باشد به مسئله دیگر اراده ملی ابزار فشار قرار بگیرد. این اقدامات حتی می تواند به نفع ترور باشد. بر اساس ماده 68 قانون اساسی ترکیه احزاب سیاسی جزء لاینفک سیاست دموکراتیک ترکیه هستند.

اوزتراک تصریح کرد: ما هر زمان با ناملایمتی های اردوغان مخالفت کردیم. آخرین نقطه مشروعیت دموکراتیک صندوق است. هر ضربه ای که به قانون صندوق رای وارد شود ضربه ای است که به ترکیه وارد می شود. در دموکراسی ها قاعده کاملا واضح و آشکار است. کسی که با انتخابات می آید با انتخابات هم می رود. امروزه حمایت از صندوق رای و افراد منتخب ملت حمایت از دموکراسی است. به ناموس صندوق، کاخ {ریاست جمهوری} ضربه زده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha