19 آگوست 2019 کودتای جامعه مدنی در ترکیه رخ داده است

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به برکناری روسای شهرداری کلانشرهای دیاربکر، ماردین و وان با حکم وزارت کشور ترکیه این اقدام را کودتای جامعه مدنی 19 آگوست 2019 نامید.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه اورنسل، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به برکناری روسای شهرداری کلانشرهای دیاربکر، ماردین و وان با حکم وزارت کشور ترکیه عنوان کرد: برکناری شهرداران کرد یک کودتای جامعه مدنی در ترکیه است. 19 آگوست 2019 در کشور کودتا رخ داده است. امروز صبح یک بار دیگر صبح سیاه را تجربه کردیم. این اقتدار سیاسی، بلوک حزب عدالت و توسعه (AKP) – حزب حرکت ملی ترکیه (MHP)، رژیم رجب طیب اردوغان، به تاریخ سیاسی این کشور یک لکه ننگ دیگر اضافه کرد.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به این که HDP به مبارزه دموکراتیک خود ادامه خواهد داد گفت: این حمله تنها علیه شهرداری های وابسته به HDP صورت نگرفته است. این یک حمله علیه مردم ترکیه است. حمله علیه انسان هایی است که حول محور دموکراسی متحد شده اند. اگر چه سرپرست تنها برای دیاربکر، مادرین و وان تعیین شده است ولی با یک حمله علیه تمام منتخبین ملت از استانبول، آدانا، اوردو و تمام ترکیه رو به رو هستیم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که ابتکار عمل در زمینه سیاست دموکراتیک را به دست بگیریم. بیایید علیه این غصب اراده، علیه این سیاست بی ریشه در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha