هشدار نمایندگان HDP در کنگره آرژانتین پیرامون وضعیت کردهای ترکیه

سرویس جهان- دو نماینده حزب کردگرای دموکراتیک خلقها هشدار داده اند که اگر وضعیت کنونی در ترکیه ادامه پیدا کند خطر نسل کشی کردها وجود دارد.

به گزارش کردپرس، روزنامه ماسیس چاپ آمریکا گزارش داد ابرو گونای و گارو پیلان، دو نماینده حزب کردگرای دموکراتیک خلق های ترکیه، در جریان شرکت در کنگره ملی آرژانتین نسبت به وخیم شدن وضعیت کردهای ترکیه هشدار داده اند.

بر اساس گزارش نشریه ماسیس، گونای در سخنرانی خود در این کنگره گفت: وضعیت کردهای ترکیه از وضعیت دیگر اقلیت های این کشور وخیم تر است و هر خانواده از این که اعضای آن دستگیر یا کشته شود بیمناک است.

وی هشدار داد اردوغان، رییس جمهور ترکیه همواره سیاست جنگ را برای پیشبرد اهداف خود دنبال می کند و همواره برای رفع انتقادها علیه کردها جنگ راه می اندازد.

نماینده حزب HDP در پارلمان ترکیه از نهادها و مجامع بین المللی خواست که چشم خود را به روی اقدامات تهاجمی ترکیه علیه کردها نبندند.

گارو پیلان، دیگر نماینده حزب دموکراتیک خلقها نیز که در کنگره ملی آرژانتین شرکت کرده بود، هدف از سفر هیئت HDP به کشورهای آمریکای جنوبی و شرکت در این کنگره را آگاه ساختن این کشورها از وضعیت کردها و ارمنی های ترکیه عنوان کرد.

نماینده ارمنی پارلمان ترکیه، با یادآوری نسل کشی ارمنیها در بیش از 100 سال پیش در ترکیه، نسبت به تکرار آن در مورد کردها هشدار داد.

نمایندگان حزب دموکراتیک خلقها سفری را برای اطلاع رسانی در مورد وضعیت کردهای ترکیه به کشورهای لاتین آغاز کرده اند.

کد خبرنگار:40101

کد خبر 145940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha