کشته شدگان ناشی از تصادفات در کردستان 11 درصد افزایش یافت

سرویس کردستان – مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: میزان کشته شدگان ناشی از تصادفات برون و درون شهری در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

بهتاش خانی آباد در گفت و گو با خبرنگار کُرد پرس، اظهار کرد: در حوادث رانندگی سه ماهه نخست امسال 86 نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد 66 نفر مرد و 20 نفر زن بودند.

وی افزود: آمار تلفات حوادث رانندگی سه ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 77 نفر بود، 11،6 درصد بیشتر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان ادامه داد: براساس گزارش مراکز پزشکی قانونی سطح استان، از کل فوت شدگان حوادث رانندگی سه ماهه اول امسال 67 نفر در جاده های برون شهری، 8 نفر در حوادث درون شهری و 11 نفر نیز در جاده های روستایی بوده است.

خانی آباد در بخش دیگری از سخنان خود به آمار مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی به دلیل نزاع اشاره کرد و بیان کرد: در 3 ماهه اول امسال 3 هزار و 305 نفر به دلیل نزاع به ادارات پزشکی قانونی کردستان مراجعه کردند که نسبت به 3 هزار و 129 نفر مدت مشابه سال قبل 5،6 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: از کل مراجعه کنندگان نزاع 3 ماهه امسال 2 هزار و 455 نفر مرد و 850 نفر زن بودند این در حالی است که از کل مراجعه کنندگان نزاع 3 ماهه نخست سال قبل 2 هزار و 392 نفر مرد و 737 نفر زن بودند.

کد خبر 13541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha