دستگیری اعضای مجلس جوانان HDP در اعتراضات به ساخت سد ایلی سو

سرویس ترکیه - در اعتراضاتی که توسط مجلس جوانان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) برای ساخت سد آبی ایلی سو در منطقه حصن کیفا در استان کردنشین باتمان و تخریب بافت تاریخی این شهر 12 هزار ساله صورت گرفت، نیروهای امنیتی ترکیه 19 تن از معترضین را دستگیر کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه اورنسل، در اعتراضاتی که توسط مجلس جوانان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) برای ساخت سد آبی ایلی سو در منطقه حصن کیفا (یا حسن کیف) در استان کردنشین باتمان و تخریب بافت تاریخی این شهر 12 هزار ساله صورت گرفته است نیروهای امنیتی ترکیه با مداخله به این اعتراضات 19 تن از معترضین را دستگیر کرد.
مجلس جوانان HDP از استان های استانبول، وان، دیاربکر و باتمان برای اعتراض به روند ساخت سد آبی در این شهر تاریخی با سفر به آنجا دست به راهپیمایی در بافت تاریخی این شهر زده اند که این اقدام از سوی نیروهای پلیس ترکیه به شدید سرکوب شده است.
تشکیلات HDP در حصن کیفا طی بیانیه با اشاره به این اقدام پلیس ترکیه عنوان کرد: هنگام راهپیمایی در اماکن تاریخی حصن کیفا پلیس با بیان این که هرگونه تجمع در این مکان غیرقانونی است اقدام به دستگیری اعضای حاضر در راهپیمایی کرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 135294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha