وضعیت اقلیم کردستان و اداره خودگردان شمال سوریه در گزارش سالانه قاچاق انسان وزارت خارجه آمریکا

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود، از برداشتن قدم هایی توسط نیروهای کرد سوریه برای پایان دادن به استفاده از کودکان به عنوان نیروی مسلح و تشکیل واحد مبارزه با قاچاق انسان در دولت اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

به گزارش کردپرس، وزارت خارجه آمریکا در گزارش 800 صفحه ای سالانه خود درباره قاچاق انسان به بررسی این مسئله در دو منطقه اقلیم کردستان عراق و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه پرداخته است.

در این گزارش اشاره شده که نیروهای کرد سوریه، تعدادی کودک از جمله آنهایی که مرتبط با قاچاق انسان بوده اند را بازداشت کرده اند که علت آن ارتباط داشتن آنها با گروه های مسلح در سوریه بوده است.

همچنین اشاره شده که نیروهای دموکراتیک سوریه، یگان های مدافع خلق و یگان های مدافع زنان که نیروهای تحت کنترل کردهای سوریه هستند، از سال 2019 قدم هایی را برای پایان دادن به استفاده از کودکان به سرباز جنگ در راستای عمل به اصلاحیه سازمان ملل در مورد ممنوعیت استفاده از کودکان به عنوان سرباز برداشته اند.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل تایید کرده است که نیروهای دموکراتیک سوریه و اداره خودگردان کردی در شمال سوریه، در سال گذشته 86 کودک سرباز را از خدمت نظامی مرخص کرده و آنها را به میان خانواده هایشان باز گردانده اند.

همچنین در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مکانیسمی ایجاد شده که بخشی از آن جدا کردن کودکان از ساختارهای نظامی تحت کنترل کردهای سوریه و باز گردادن آنها به میان خانواده هایشان است.

در گزارش سالان وزارت خارجه آمریکا همچنین به اقداماتی که در اقلیم کردستان در مورد قاچاق انسان انجام شده اشاره شده است که از جمله آن تشکیل نیروی جدیدی به نام نیروی ویژه پلیس مبارزه با قاچاق در تمام استان های اقلیم کردستان است. از جمله فعالیت های این واحدها نجات دادن زنان ایزدی از دست گروه داعش است.

با این حال تاکید شده است که دولت عراق و اقلیم کردستان کم ترین استاندارها را در روند مبارزه با قاچاق از دستگیری تا محافظت از قربانیان رعایت نمی کنند که بخشی از این مسئله مربوط به عدم اطلاعات کافی مدیران از مسئله قاچاق انسان است.

از جمله ضعف های دیگر در دولت اقلیم کردستان پیرامون مسئله قاچاق انسان عدم ارائه گزارش های دقیق در این مورد عنوان شده است و تاکید شده است عدم آشنایی مسئولان اقلیم کردستان و عدم ارائه آموزش های کافی از جمله ضعف های اصلی در روند مبارزه با قاچاق انسان است.

آمریکا در گزارش خود پ.ک.ک را نیز به استفاده از کودک سرباز متهم کرده و ترکیه را نیز به خاطر حمایت از گروه های شورشی سوری که از کودکان به عنوان سرباز جنگ استفاده می کنند مورد انتقاد کرده است.

کد خبر 12734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha