دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی مجموع جانباختگان کرونا را هم حذف کرد

سرویس آذربایجان غربی- پس از حذف آمار بهبودیافتگان کرونا در استان آذربایجان غربی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین حذف آمار جانباختگان هر شهرستان به تفکیک، اینبار در اقدامی عجیب تر در 6 آذر ماه، مجموع جانباختگان کرونا هم در این استان حذف شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، در یک ماه گذشته انتقادات فراوانی نسبت به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از سوی رسانه ها و حتی مسئولان استانی شکل گرفته بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به عنوان عضو ستاد اطلاع رسانی کرونای استان گفته بود: از نظر اطلاع رسانی تمامی رسانه‌ها به خوبی عمل کرده‌اند اما خروجی دانشگاه علوم پزشکی از ستاد مقابله با کرونای استان ضعیف است.

دانشگاه علوم پزشکی از پیش از موج سوم کرونا در استان به صورت تدریجی آمار کرونا در استان را با حذفیاتی ارائه می داد و روز گذشته در اقدامی عجیب تر مجموع جانباختگان را هم حذف کرد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، آذربایجان غربی در دو هفته اخیر رکوردار مرگ و میر کرونا در کشور بوده است و اکنون دانشگاه علوم پزشکی با حذف آمار جانباختگان بر کدامین ضعف های مدیریتی و زیرساختی خود سرپوش می گذارد، مشخص نیست!

طبق آخرین آمار اعلامی دانشگاه؛ در 6 آذر ماه، 1323 مورد در بیمارستان های استان بستری شدند که 690 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 633 مورد مشکوک به ابتلا هستند.

در آی سی یو 288 بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد 62 نفر بد حال و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند و وضعیتشان بحرانی است.

در این روز 14 نفر دیگر بر اثر کرونا جانباخته اند و خبری از مجموع جانباختگان در استان نیست!

پیشتر، شفیع بهرامیان، کارشناس حوزه اطلاع رسانی بیان کرده است؛ بحران را باید به وسعت آنچه که هست نشان دهیم و نه کوچکتر از آنچه که مردم با همه وجود دارند لمس می‌کنند. همچنین پیامدهای جانی و مالی کرونا را عینا با مردم در میان بگذاریم و نه بصورت گزینش شده و تقطیعی.

کد خبر 1162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha