دامداران کردستانی برای دریافت نهاده های دامی در سامانه بازارگاه ثبت نام کنند

سرویس کردستان - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تا این لحظه اطلاعات 110 واحد دامداری در استان برای توزیع و دریافت نهاده های دامی در سامانه بازارگاه ثبت شده و لازم است در این رابطه دامداران اطلاعات واحد خود را ثبت کنند.

احمد ذکریایی نژاد در گفت و گو با کُرد پرس، اظهار کرد: در راستای بخشنامه جدید وزارت جهاد کشاورزی تنها واحدهایی نهاده های دامی دریافت می کنند که در سامانه بازارگاه اطلاعات خود را به ثبت رسانده باشند که متاسفانه تا امروز تعداد کمی از واحدهای گاو شیری صنعتی و دام سبک استان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از آبان ماه سال گذشته توزیع نهاده های دامی به طور سیستمی در سامانه بازارگاه انجام می شود و واحدهایی که متاسفانه ثبت نام نکرده اند، نهاده دریافت نخواهند کرد و برای دریافت سهمیه نهاده، کلیه مشمولان این طرح باید در سامانه مذکور ثبت نام کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات 62 واحد صنعتی گاوشیری، 49 واحد صنعتی پرواربندی گوساله، 19 واحد صنعتی پرواربندی بره و 24 واحد صنعتی گوسفند داشتی فعال در کردستان در سامانه بازارگاه برای تخصیص نهاده ثبت شده است.

ذکریایی نژاد یادآور شد: بر اساس دستورالعمل های صادره، میزان سهمیه نهاده که به واحدهای دامی در سطح استان اختصاص می یابد، 3 هزار و 36 تن جو و 2 هزار و ۹۳۳ تن ذرت است که ثبت نام کامل هر دامدار در سامانه بازارگاه برای دریافت این سهمیه الزامی است.

وی بیان کرد: میزان سهمیه مصرف روزانه هر راس دام سبک، صد گرم جو و 50 گرم ذرت است و در واحدهای پرورشی برای هر راس دام شیری و صنعتی نیز، روزانه یک کیلوگرم جو و 1.4 کیلوگرم ذرت در نظر گرفته شده است.

کد خبر 11030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha