ضرورت تعیین حریم محوطه‌ تپه های باستانی سردشت و پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی- مدیر ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در خصوص بررسی نتیجه كاوش‌های باستان‌شناسی در سردشت و پیرانشهر گفت: با توجه به وجود خلاءهای مربوط به حفاظت از تپه‌های باستانی تهیه پرونده‌های ثبتی محوطه‌های مکشوفه و تعیین حریم آنها ضروری است.

به گزارش کردپرس، نتیجه کاوش‌های باستان‌شناسی در محدود سد کانی‌شینکه پیرانشهر و رودخانه زاب سردشت با حضور معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مورد بررسی قرار گرفت.

جلیل جباری، مدیر ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، با اشاره به نتایج جلسه شورای فنی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: در این جلسه نتایج مطالعات فرهنگی و تاریخی اطراف سد کانی‌شینکه پیرانشهر و محدوده شبکه آبیاری و زه‌کشی سردشت در اطراف رودخانه زاب با حضور محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت

او افزود: در این جلسه با توجه به وجود خلاءهای مربوط به حفاظت از تپه‌های باستانی بر لزوم تهیه پرونده‌های ثبتی محوطه‌های مکشوفه و تعیین حریم آنها تاکید شد.

جباری ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد با هدف حفاظت هر چه بیشتر از محوطه‌ها و آثار تاریخی پایش‌های میدانی از این مناطق استمرار داشته باشد.

کد خبر 10749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha