رسانه نزدیک به حزب دمکرات: نیروهای پیشمرگ هفته آینده به کرکوک بازخواهند گشت

سرویس عراق و اقلیم کردستان – پایگاه شفق نیوز از رسانه های نزدیک به حزب دمکرات به نقل از یک منبع در نیروهای پیشمرگ اعلام کرد به دنبال توافق با دولت مرکزی، نیروهای مذکور از هفته آینده به کرکوک بازخواهند گشت.

به گزارش کرد پرس، شفق نیوز به نقل از منبع فوق در این باره نوشت: روز یکشنبه آینده هشت افسر از لشکرهای یک و دوی نیروهای پیشمرگ به اتاق عملیات مشترک در پایگاه "کی وان" در کرکوک خواهند پیوست.

این منبع همچنین گفت: در مدت هفت تا 15 روز، اولین دسته از نیروهای پیشمرگ به استان کرکوک بازخواهد گشت. این اولین بار پس از خروج نیروهای پیشمرگ از استان کرکوک در اکتبر 2017 است که نیروهای مذکور به این استان بازمی گردند.

منبع مذکور خاطرنشان کرد: در صورتی که مسائل براساس برنامه پیش برود، نیروهای پیشمرگ کم کم به کرکوک بازخواهند گشت و تا آگوست آینده دو لشکر کامل از نیروهای مذکور در این استان مستقر خواهند شد.

یادآور می شود به دنبال تنش های به وجود آمده پس از برگزاری همه پرسی درباره استقلال اقلیم کردستان و پیشروی نیروهای دولت مرکزی به سمت کرکوک، نیروهای پیشمرگ از این استان عقب نشینی کردند.

تا آن زمان، امنیت استان کرکوک به صورت مشترک بین نیروهای دولت مرکزی و نیروهای پیشمرگ مدیریت می شد.

از سال گذشته تاکنون، شدت تنش بین بغداد و اقلیم کردستان به تدریج کاهش یافته است و طرفین به توافقی برای تشکیل مراکز هماهنگی مشترک برای مبارزه با داعش به ویژه در مناطق دارای خلأ امنیتی بین ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ دست یافته اند.

یادآور می شود به دنبال سفر روز پنجشنبه وزیر دفاع عراق به کرکوک، برخی از رسانه های کرد هدف از آن را تشکیل اتاق های عملیات مشترک بین نیروهای دولت مرکزی و نیروهای پیشمرگ اعلام کرده بودند؛ امری که در بیانیه سرلشکر یحیی رسول سخنگوی نظامی مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق تکذیب شد.

کد خبر 10152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha