سیل، تگرگ و رعد و برق بیشترین خسارت را به کشاورزی آذربایجان غربی زدند

سرویس آذربایجان غربی- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس براوردهای کارشناسان، حوادث غیر مترقبه در سال زراعی جاری، 5 هزار و 755 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، غلامعلی مرادی با بیان این مطلب اظهار کرد: طبق گزارش های اکیپ های اعزامی برآورد خسارت، در سال زراعی جاری تاکنون سرمازدگی و یخبندان ، تگرگ ، سیل و طوفان و رعدو برق ، بیش از 5 هزار میلیارد ریال به محصولات زراعی و باغی، دام و طیور و تاسیسات کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

او افزود : با توجه به اینکه سیل و تگرگ و رعد و برق بیشترین میزان خسارت گزارش شده در سال زراعی جاری تا کنون بوده است ، محصولات باغی در حدود دو هزار و 210 میلیارد ریال و محصولات زراعی نیز در سطح 640 میلیارد ریال دچار خسارت شدند.

مرادی بیان کرد : بیشترین خسارت وارد شده به محصولات زراعی و باغی واقع در شهرستان های ارومیه ، چایپاره ، سلماس ، خوی، میاندوآب ، اشنویه و پلدشت بوده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در تعدیل ریسک تولیدات کشاورزی، افزود : يکي از مهمترين استراتژي هايي که مي تواند در اين امر موثر واقع شود، بيمه محصولات کشاورزي است که به موجب آن محصولات در مقابل خطرات کشاورزي و بيماري هاي نباتي و حوادث غیر مترقبه مورد تضمين قرار مي گيرند و خسارت مالي وارده به کشاورز بيمه گذار تا ميزان مورد تعهد بيمه گر جبران مي شود.

کد خبر 10020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha