کاظمی: روابط عراق و عربستان مستحکم است و به آینده آن خوشبین هستم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر این که روابط با عربستان مستحکم و مبتنی بر باور به منافع راهبردی مشترک است، نسبت به آینده آن ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مصطفی کاظمی، نخست وزیر این کشور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به تعویق سفر از پیش تعیین شده خود به عربستان سعودی به دنبال بستری شدن ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور در بیمارستان واکنش نشان داد.

کاظمی در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر در این باره نوشت: چشم انتظار خروج خادم حرمین شریفین از بیمارستان در صحت و سلامتی کامل و در نزدیک ترین زمان هستم تا سفر به عربستان و اطمینان حضوری از وضعیت وی برای من فراهم شود.

نخست وزیر عراق در ادامه پیام توییتری خود نیز افزود: روابط عراق و عربستان مستحکم و مبتنی بر باور به منافع راهبردی مشترک است و من نیز نسبت به آینده آن خوشبین هستم.

در همین حال، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان نیز در پیامی در حساب توییتری خود نوشت: روابط عربستان و عراق شاهد رشد در زمینه های مختلف بوده و رهبری دو کشور دارای تمایل مشترک برای تقویت این رابطه راهبردی هستند آن چنان که شایسته پیوندهای تاریخی و اشتراکات میان ما باشد.

الجبیر در ادامه پیام توییتری خود نیز ضمن تاکید بر این که کاظمی خواسته نخستین سفر خارجی خود به عنوان نخست وزیر عراق به عربستان باشد، خاطر نشان ساخت که منتظر انجام این سفر در آینده نزدیک هستند.

این در حالی است که پیشتر دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که کاظمی با همبستگی و تعامل بردارانه، خبر بیماری ناگهانی پادشاه عربستان و انتقال وی به بیمارستان برای انجام برخی آزمایش ها را دریافت کرده است.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در ادامه بیانیه خود نیز تاکید کرد که تصمیم بر آن شده تا سفر از پیش تعیین شده وی به عربستان، به نزدیک ترین زمان ممکن مورد توافق دو طرف به تعویق افتد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، کاظمی در گفت و گوی تلفنی با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد و پسر پادشاه عربستان، برای ملک سلمان آرزوی صحت و سلامتی و برای مردم این کشور نیز آرزوی تداوم شکوفایی و صلح کرده است.

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان نیز در بیانیه ای در این باره اعلام کرده بود که کشورش ضمن قدردانی از انتخاب ریاض به عنوان نخستین مقصد سفر خارجی نخست وزیر عراق و با وجود اهمیت زیاد این سفر و تامین همه ابزارهای موفقیت آن، مقامات سعودی در هماهنگی با برادران عراقی خود بهتر دیدند که سفر کاظمی تا زمان مرخص شدن ملک سلمان از بیمارستان به تعویق افتد.

کد خبر 315571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha