تاکید مقامات آمریکایی بر ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

سرویس جهان- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، همزمان با سفر دستیار امور انرژی این وزارتخانه به اقلیم کردستان بر ضرورت از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان تاکید کرد.

به گزارش کردپرس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مقامات این کشور به منظور سرگیری صادرات نفت از منطقه کردستان عراق از طریق  خط لوله بندر جیحان در ترکیه، ارتباط مستمر با مقامات بغداد، آنکارا، اربیل و شرکت‌های آمریکایی برقرار کرده اند.

وِدانت پاتل، در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت: «ایجاد راه‌های مختلف برای انتقال انرژی عراق به بازارهای جهانی به نفع هر دو کشور عراق و ایالات متحده است.»

وی افزود: «ما در حال برقراری ارتباط مستقیم و مستمر با همه طرف‌های مرتبط با توقف صادرات نفت، در مورد بازگشایی خط لوله نفت عراق-ترکیه هستیم.»

روز گذشته نیز جفری پیات، دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور انرژی در سفر به عراق، با مقامات کرد و دولت مرکزی عراق دیدار و گفتگو کرد. او نیز بعد لزوم یافتن راه حلی برای پایان اختلافات حوزه انرژی میان اقلیم کردستان و دولت عراق تاکید کرده بود.

 آمریکا از جمله کشورهایی است که در حوزه نفت و گاز اقلیم کردستان سرمایه‌گذاری کرده است. این کشور برای توسعه میدان گازی کرمور در اقلیم کردستان ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

کد خبر 2770602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha