اتحادیه میهنی کردستان: شکایت ما علیه تلاشها برای تعلیق انتخابات پذیرفته شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کمیته قضایی انتخابات شکایت اتحادیه میهنی کردستان علیه دستور شورای کمیساریا مبنی بر تعلیق امور مربوط به برگزاری انتخابات پارلمانی را پذیرفت و اعلام کرد که تجدید نظر در تصمیمات شورای کمیساریا تنها در صلاحیت کمیته قضایی انتخابات است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، رسانه رسمی اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد که کمیته قضایی انتخابات که وابسته به شورای عالی قضایی است، در جلسه رسیدگی به شکایت رزگار حاجی حه‌مه، به نفع وی رای داد و اعلام کرد که شورای کمیساریا در تصمیمات مربوط به فرآیند انتخابات، نباید از احکام دادگاه فدرال تبعیت کند زیرا در حوزه اختیارات این دادگاه نیست.

کمیته قضایی انتخابات اضافه کرد: «شورای کمیساریا صلاحیت قاطع برای حل و فصل اختلافات ناشی از تدارک و اجرای اقدامات لازم برای انتخابات را دارد».

این کمیته گفت: «اشخاص متضرر از تصمیمات شورای کمیساریا فقط می‌توانند نزد کمیته قضایی انتخابات که تنها مرجع بررسی صحت تصمیمات شورای کمیساریا است و احکام آن قطعی است، علیه احکام صادره شکایت کنند».

کمیته قضایی انتخابات تصریح کرد که هرگونه اظهار نظر خلاف این موجب تناقض در تصمیمات مربوط به یک فرایند خواهد شد.

بر اساس اعلام کمیته قضایی انتخابات، تصمیم شورای کمیساریا مبنی بر تعلیق فعالیتهای خود برای برگزاری انتخابات پارلمان کردستان، اشتباه و مغایر قانون است بنابراین تصمیم به ابطال آن گرفته شد و مقرر شد حکم قطعی به کمیسیون ابلاغ شود.

کمیته قضایی در پایان اعلام کرده است که اگر کمیسیون به دلایل فنی نتواند انتخابات را برگزار کند، باید از ریاست اقلیم کردستان بخواهد طی یک فرمان رسمی تاریخ جدیدی برای برگزاری انتخابات تعیین کند.

کد خبر 2770598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha