مشاور رئیس اقلیم کردستان: نچیروان بارزانی بدون اجماع احزاب، تاریخ جدیدی برای انتخابات تعیین نخواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مشاور رئیس اقلیم کردستان گفت که رئیس اقلیم کردستان بدون اجماع نظر احزاب و جریانهای کردستان، هیچ تصمیمی برای تعیین "تاریخ جدید" انتخابات پارلمانی کردستان اتخاذ نخواهد کرد.

به گزارش کردپرس، زیرک کمال، مشاور رئیس اقلیم کردستان، در گفتگو با رسانه خبری آوینه گفت: «تعیین تاریخ جدید انتخابات پارلمان کردستان، به کمیسیون انتخابات، احزاب و جریانها و رئیس اقلیم کردستان ارتباط دارد و رئیس اقلیم کردستان بدون اجماع همه طرفها هیچ تصمیمی در این باره صادر نخواهد کرد».

روز سه‌شنبه 14 مه 2024، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان به بغداد رفت و با نخست وزیر عراق و ریاست دادگاه فدرال و دیگر مقامات ارشد عراق دیدار کرد.

زیرک کمال می‌گوید: «نچیروان بارزانی به منظور حل و فصل مشکلات حل نشده میان اربیل و بغداد سفر کرده و هدف از این سفر فقط گفتگو در خصوص انتخابات نیست بلکه مسائل بودجه و حقوق نیز مورد بحث قرار خواهند گرفت».

انتخابات پارلمانی کردستان قرار بود در تاریخ 10ام ماه آینده برگزار شود اما شکایت مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم در دادگاه فدرال عراق، کارها و تدارکات کمیسیون انتخابات عراق برای برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر را به حالت تعلیق درآورد.

در 7 مه 2024، دادگاه فدرال عراق در پی شکایت مسرور بارزانی، بند دوم ماده 2 سیستم ثبت نام نامزدهای انتخاباتی کردستان را به حالت تعلیق درآورد. این سیستم توسط کمیسیون برنامەریزی شده و مسرور بارزانی درخواست تجدید نظر درمورد آن را به دادگاه فدرال ارائه کرد که منجر به تعلیق فعالیتها و تدارکات کمیسیون برای برگزاری انتخابات شد.

دادگاه فدرال عراق قرار است روز یکشنبه 19 مه برای رسیدگی به شکایت مسرور بارزانی تشکیل جلسه دهد. پیش بینی می شود پس از صدور حکم نهایی، تاریخ جدیدی برای انتخابات پارلمانی تعیین شود.

یک منبع نزدیک به ریاست اقلیم کردستان به صدای آمریکا گفت: «نچیروان بارزانی قصد دارد در آینده با احزاب سیاسی برای تعیین تاریخ جدید انتخابات پارلمانی کردستان نشستی برگزار کند».

کد خبر 2770603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha