دستفروشان قروه به مکان جدید منتقل می شوند

سرویس کردستان- شهردار قروه با بیان اینکه مکان فعلی استقرار دستفروشان غیرایمن است و خطر دارد از انتخاب مکانی جدید و ساماندهی اصولی دستفروشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سال ۱۴۰۱ بود که طرح ساماندهی دستفروشان در قروه اجرا شد. طرحی که گرچه مناسب بود اما به دلیل نامناسب بودن مکان تعیین شده برای دستفروشان به مشکلات فراوانی برخورد کرد. این طرح که بدون در نظر گرفتن دستورالعمل ساماندهی دستفروشان تدوین شده در سال ۹۸ به اجرا درآمد در واقع هیچ کدام از ضوابط تعیین شده در دستورالعمل همانند انتخاب یک مکان مناسب و ایمن و در دسترس برای عموم مردم لحاظ نشده است. همین مشکلات باعث اعتراضات فراوان دستفروشان مستقر در مکان تعیین شده یعنی زیرزمین مسجد جامع شد به طوری که عده ای از آنان دیگر حاضر به ماندن در این زیرزمین نشدند و به سطح خیابان بازگشتند.

این مسئله که توسط شهردار وقت و شورای شهر ایجاد شد و هرگز هم نسبت به اینکه چرا حاضر به انتخاب چنین مکان نامناسبی شدند پاسخ ندادند، اما مورد بررسی و توجه شهردار جدید قرار گرفته به طوری که «قدرت الله سیف پناهی» از تعیین مکان جدید برای دستفروشان گفت.

او در گفت و گو با خبرنگار کردپرس بر ناامن بودن زیرزمین مسجد جامع تأکید کرد. «مکان فعلی دستفروشان بسیار غیرایمن و خطرناک بوده و پدافند غیرعاملی اصلاً رعایت نشده است لذا باید هرچه سریع تر مکان جدید و ایمن برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شود».

«سیف پناهی» از تعیین مکانی جدید برای ساماندهی دستفروشان خبر داد. «ابتدا باید بگویم طبق قانون شهرداری وظیفه تعیین جا برای دستفروشان را ندارد بلکه باید دستفروشی جمع آوری شود اما به دلیل وضعیت اقتصادی و تعامل با این قشر به آنان کمک کرده و مکان جدید و مناسبی را برایشان در نظر گرفته ایم».

مطابق سخنان او مکان جدید در زمینی با ۹۰۰ مترمربع زیربنا واقع در خیابان شریعتی کوچه مهدیه انتخاب شده که به صورت غرفه ای با خدمات زیرساختی موقتاً به دستفروشان اجاره داده می شود. ضمن اینکه مکان جدید دسترسی مردم را آسان تر کرده و آسایش هم دارد.

شهردار قروه در ادامه همچنین به ساماندهی وانت بارهای میوه فروش هم اشاره کرد. «ماشین های میوه فروش که در نقاط مختلف شهر هستند هم ساماندهی خواهند شد. در این زمینه نقاطی انتخاب و در کارگروهی که برای این موضوع تشکیل شده مورد بررسی قرار می گیرند تا بتوان ساماندهی را اصولی انجام داد».

کد خبر 2769837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha