دولت باغچه لی: حمله به انجمن اولکو اجاقلاری کار CHP و PKK است

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی رهبر MHP مسئولیت حمله به  دفتر انجمن اولکو اجاقلاری در بلژیک را بر عهده CHP و شرکای PKK ای اش دانست.

به گزارش کردپرس، دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) و شریک ائتلاف حاکم بر ترکیه، در واکنش به حمله هفته گذشته به ساختمان انجمن اولکو اجاقلاری، یکی از سازمان های وابسته به MHP و گروهک گرگ های خاکستری، تحریکات حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و به گفته او شرکای این حزب از PKK را باعث به وجود آمد این رویداد توصیف کرد.

دولت باغچه لی با صدور بیانیه ای کتبی به، حمله به دفتر اولکو اجاقلاری و به آتش کشیده شدن این ساختمان واکنش نشان داد.

دولت باغچه لی: حمله به انجمن اولکو اجاقلاری کار CHP و PKK است

باغچه لی با بیان این که انتخابات 31 مارس، برای موجودیت ملی و آینده ملی ترکیه از اهمیت حیاتی و ارزش استراتژیک برخوردار است، گفت: «آرزوی ما عبور از سد 31 مارس بدون فریب خوردن از تحرکات و جاه طلبی تجزیه طلبانه است.»

او کارزار انتخاباتی موسوم به «آشتی شهری» را که از سوی CHP مطرح شده است، «ائتلاف PKK» خواند و گفت که تحمل کردن و نظاره گر بودن وضعیت بد شهرها تحت مدیریت شهرداری های CHP و دم پارتی دیگر غیر ممکن است. او همچنین بخشهایی از ترکیه را که در مدیریت شهرداران این دو حزب قرار دارند، در محاصره تروریسم دانست.

رهبر ملی گرای افراطی MHP حمله به دفتر اولکو اجاقلاری در اروپا را نشانه نفوذ خائنین به قلب اروپا دانست و گفت: «شرکای CHP در همه جا نفرت را علیه شهروندان ترکیه گسترش می دهند. خائنانی که کوشیدند کانون اولکو اجاقلاری را به آتش بکشند، بدون شک پاسخگوی اعمال زشت خود خواهند بود. همه آنهایی که اجاق ما را به آتش کشیدند در آتش جهنم خواهند سوخت و دشمنان ترکیه نباید صبر ما را امتحان کند.»

دولت باغچه لی: حمله به انجمن اولکو اجاقلاری کار CHP و PKK است

باغچه لی افزود: «در برهه حساس کنونی که تحولات منطقه‌ای و جهانی بسیار پیچیده است، کوچک‌ترین اختلاف و شکاف بین دولت مرکزی و مدیریت های محلی (شهرداری ها)، بقای ملی، امنیت ملی و آینده ملی ما را با مشکلات پیش‌بینی‌ناپذیری مواجه خواهد کرد. ائتلاف PKK (دم پارتی و CHP) باید در 31 مارس منحل شود.»

دولت باغچه لی در بخش دیگری از این بیانیه بلند، با بیان این که حزبش بدون تبعیض میان اقشار مختلف مردم به همه خدمت رسانی خواهد کرد، گفت: «مهم نیست که ما چه اعتقادی داریم، مهم نیست که چه حزب، ایده یا ایدئولوژی را دوست داریم، بدون توجه به محل تولد، ریشه ها، و مذهبمان، باید هدف ما این باشد که برای آینده مشترک ملت ترک به پای صندوق های رای برویم تا رای حلال خود را به صندوق بیندازیم.»

دولت باغچه لی: حمله به انجمن اولکو اجاقلاری کار CHP و PKK است

گفتنی است، هفته گذشته مهاجران کرد که آیین نوروز را در شهر لوون آلمان برگزار می کردند با کاروانی از وسایل نقلیه با پرچم کردستان به شهر هوزن زولدر رفته بودند. در این منطقه که بیشتر ساکنان آن را ترک ها تشکیل می دهند، میان این دو گروه مشاجره لفظی رخ داد و پس از آن درگیری میان دو گروه بالا گرفت. همزمان اخباری نیز درباره حمله به ساختمان انجمن فرهنگ وابسته به سازمان دیانت ترکیه در شهر ماریگنه در جنوب فرانسه با مواد منفجره دست ساز و حمله به ساختمان انجمن اولکو اجاقلاری در لیز بلژیک و به آتش کشیدن آن در رسانه ها منتشر شد. رسانه های وابسته به دولت ترکیه مسئولیت همه این حملات را بر عهده PKK دانستند.

* تصاویر آرشیوی هستند.

کد خبر 2768719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha