انتقال نیروهای نظامی به کردستان ترکیه برای رای دادن

سرویس ترکیه - نیروهای نظامی که برای رای دادن به کردستان ترکیه اعزام شده اند، در خوابگاه ها، مدارس و هتل ها مستقر شدند.

به گزارش کردپرس، برخی از رسانه های کردستان ترکیه از انتقال نیروهای مسلح به شهرهای کردستان ترکیه، برای تغییر در نتایج انتخابات خبر دادند. نیروهای نظامی و افسران پلیسی که برای رای دادن به ایغدیر منتقل شده بودند، در هتل ها، خوابگاه ها و مدارس منطقه اسکان داده شدند.

به نوشته محمت اصلان خبرنگار مزوپوتامیا، دو روز مانده به انتخابات شهرداری ها و شوراهای شهر در ترکیه، انتقال نیروهای نظامی و افسران پلیس به شهرهای مختلف کردستان ترکیه آغاز شد. نیروهای نظامی که برای اولین بار است در زندگی خود ایغدیر را می بینند، در هتل ها و خوابگاه ها و موسسات آموزشی وابسته به دولت اسکان داده شدند. نزدیک به 200 نیروی نظامی در هتل پراتیک واقع در پردیس قارا آغاج دانشگاه ایغدیر اسکان داده شدند.

انتقال نیروهای نظامی به کردستان ترکیه برای رای دادن

مدیران مدارس این مناطق با دانش آموزان و خانواده هایشان تماس گرفتند و از تعطیلی مدارس خبر دادند. علاوه بر این، دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشتند به خانه فرستاده شدند.

ییلماز هون نماینده دم پارتی با اشاره به این دولت AKP-MHP نیروهای نظامی را به شهرهای کردستان ترکیه اعزام می کند تا نتایج انتخابات را تغییر دهد، گفت: «بسیاری از این نظامیان حتی یک بار هم پایشان به ایغدیر نرسیده است. این نظامیان برای غصب اراده مردم کرد به این مناطق اعزام شده اند. در اینجاد اراده مردم در رهن دولت است.»

انتقال نیروهای نظامی به کردستان ترکیه برای رای دادن

هون با بیان این که دو حزب حاکم (AKP-MHP) یک نامزد مشترک را برای انتخابات شهرداری ایغدیر معرفی کرده اند، گفت که برنامه های مختلفی برای تغییر نتایج انتخابات در این منطقه اجرا شده است، از جمله ملحق کردن برخی مناطق شهری به روستاهای مجاور، انتقال نظامیان، و بسیج همه نیروهای دولتی برای رای آوردن برای AKP-MHP.

هون با بیان این که هیات عالی انتخابات (YSK) بدون هیچ توضیحی شکایت دم پارتی را درباره نظامیان اعزام شده به منطقه برای رای دادن رد کرده است، گفت: «این انتخابات به رقابتی میان مردم ایغدیر و دولت بدل شده است. این وضعیت نه تنها کردها، بلکه آذری ها و تره کمه ها را نیز آزار می دهد.»

نماینده ایغدیر در پایان از همه اقشار مردم خواست  با عقل سلیم به پای صندوق های رای رفته و با اعمال اراده خود این مشکل را از میان بردارند.

کد خبر 2768716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha