واکنش به خبر نامه انتخاباتی از سوی دمیرتاش

سرویس ترکیه - وکلای دمیرتاش خبر ارسال نامه انتخاباتی از سوی دمیرتاش را تکذیب کردند.

به گزارش کردپرس، در حالی تنها چند روز به برگزاری انتخابات شهرداری ها و شوراهای شهر در ترکیه باقی مانده است، برخی از رسانه های ترکیه مدعی ارسال نامه ای از سوی صلاح الدین دمیرتاش رهبر پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) شدند. خبری که از سوی گروه وکلای دمیرتاش تکذیب شد.

وکلای دمیرتاش در واکنش به این خبر با انتشار اطلاعیه ای در شبکه های اجتماعی این خبر را ساختگی توصیف کردند.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی وکلای دمیرتاش آمده است: 

«این خبر که آقای صلاح الدین دمیرتاش موکل ما نامه ای درباره انتخابات به دم پارتی ارسال کرده است، کاملا ساختگی است.

از مردم خواهشمندیم که به اخبار ساختگی اینچنینی که وکلای دادگستری و ستاد دم پارتی را در معرض برخی شبهات قرار می دهند، بی توجهی کنند.»

گفتنی است، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر این منتشر شده بود که صلاح الدین دمیرتاش در نامه ای که به ستاد دم پارتی ارسال کرده است و قرار است در روزهای مانده با انتخابات علنی شود، از مردم خواسته تا به دم پارتی رای دهند. اوزگور اوزل رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در واکنش به این خبر گفت که می داند نامه ای در کار نیست. به دنبال این اظهارات شایعات دیگری در رسانه های ترکیه منتشر شد مبنی بر این که میان دمیرتاش و سیاسیون CHP توافقی برای عدم ارسال این نامه برقرار شده است. 

وکلای دمیرتاش با انتشار اطلاعیه مذکور اعلام کردند که نامه ای از سوی دمیرتاش برای دم پارتی ارسال نشده است.

دمیرتاش مدت کوتاهی پس از انتخابات ماه می از فعالیت در صحنه سیاسی ترکیه کنار کشیده بود. 

اخبار ضد و نقیضی در رسانه های ترکیه وجود دارند که نشان می دهند، شکاف میان مقامات دم پارتی یعنی حزب جایگزین HDP در روزهای باقی مانده به انتخابات شهرداری ها به شدت عمیق شده است.

کد خبر 2768720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha