آمار خشونت علیه مردان توسط همسرانشان  در اقلیم کردستان افزایش یافته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – برهان علی، رئیس اتحادیه مردان در اقلیم کردستان، از افزایش آمار خشونت علیه مردان توسط همسرانشان در چهار ماه گذشته نسبت به سال های اخیر خبرداد.

به گزارش کردپرس، برهان علی، رئیس اتحادیه مردان دراقلیم کردستان، در گفتگو با خبرگزاری «شفق نیوز» با اشاره به اینکه آمار خشونت علیه مردان توسط همسرانشان در چهار ماه گذشته  در مقایسه با سال های اخیر، افزایش یافته است، گفت: از اول ژانویه 2024 تا اواسط آوریل سال جاری 148 شکایت مختلف مربوط به خشونت علیه مردان توسط همسرانشان و  13 مورد خودکشی مردان و دو مورد قتل دو مرد در اقلیم کردستان، ثبت شده است.

برهان علی، با بیان اینکه همه ساله مردان به ویژه سالمندان از خانه های خود در اقلیم کردستان بیرون رانده می شوند، توضیح داد: بسیار مشاهده شده است که کودکان در مشکلات خانوادگی اغلب در کنار مادران خود قرار می گیرند و پدران و مردان را مجبور به ترک خانه های خود می کنند.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته برخی از مشکلات خانوادگی قبل از جدایی بین زوجین از نظر اجتماعی حل می‌شدند، اما اکنون این وضعیت برعکس شده است، زیرا این مشکلات مستقیماً به دادگاه  ختم و احکام  طلاق صادر می شود.

کد خبر 2769859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha