تعویق دیدار بایدن- اردوغان در کاخ سفید

سرویس جهان- خبرگزاری های آمریکا از تعویق زمان دیدار رئیس جمهور ترکیه و آمریکا خبر دادند.

به گزارش کردپرس، رویترز و بلومبرگ به نقل از مقامات آمریکایی و ترکی از تعویق دیدار میان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خبر داده اند. قرار بود روسای جمهور ترکیه و آمریکا، برای اولین بار، در روز 9 می 2024، به صورت رسمی در کاخ سفید با هم دیدار کنند. آنها طی چهار سال گذشته در حاشیه برخی نشست ها و کنفرانسها با هم دیدار کرده بودند اما تاکنون دیدار دو جانبه در کاخ سفید نداشته اند.

 رویترز نوشت: آخرین دیدار رسمی اردوغان با روسای جمهور آمریکا در سال 2019 و میان او و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اتفاق افتاد.

با این که مقامات ترکیه به بلومبرگ گفته اند روز دیدار میان دو رئیس جمهور تعیین شده اما به دلایلی به تعویق افتاده است اما سخنگوی کاخ سفید تعیین روز 9 می برای ددیار میان اردوغان و بایدن را تکذیب کرد و به رویترز گفت که در حال حاضر روز مشخصی برای دیدار دو جانبه تعیین نشده است.

رویترز و بلومبرگ یکی از دلایل تعویق زمان دیدار دو جانبه میان اردوغان و بایدن را اختلافات دو کشور بر سر برخی موضوعات مانند جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان عنوان کرده اند اما مجله سیاسی نشنال اینترست آمریکا ادعا کرد این مسئله به تضعیف جایگاه سیاسی رجب طیب اردوغان، پس از شکست اخیر او در انتخابات شهرداری های ترکیه باز می گردد.

مقامات ترکیه گفته اند تلاش برای تعیین زمان دیگری به منظور دیدار دو جانبه بایدن-اردوغان ادامه دارد اما مقامات آمریکایی اشاره ای به این موضوع نکرده اند.

کد خبر 2769823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha