PKK یک سازمان تجارت مواد مخدر و قاچاق انسان است

سرویس ترکیه - سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به به قاچاق انسان و مواد مخدر توسط PKK عنوان کرد: هیچ کس به من نگوید که PKK یک گروه تروریستی هویتی است، PKK یک سازمان تجارت مواد مخدر و قاچاق انسان است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزای آناتولی، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به به قاچاق انسان و مواد مخدر توسط PKK عنوان کرد: به صورت طبیعی در هر جا که گردش پول های کثیف وجود دارد ترور و تأمین نیازهای مالی تروریست ها نیز مطرح است. در نقشه نیز متاسفانه ترکیه در مدار قاچاق مواد مخدر قرار دارد. ترکیه اگر با مواد مخدر مبارزه نکند در اروپا جوان سالمی باقی نخواهد ماند. ستاد جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در گزارش تجارت غیرقانونی مواد مخدر، در نقشه ای که از انتقال هروئین تولید شده در افغانستان به اروپا منتشر کرده، آشکارا اعلام کرده است که این مواد مخدر بعد از ورود به ترکیه به سه شاخه تقسیم شده و به اروپا منتقل می شود. شاخه شمال این مسیر از کشورهای حوزه بالکان عبور می کند و شاخه جنوبی آن از یونان و ایتالیا عبور می کند. شاخه غربی نیز از غرب بالکان یعنی از صربستان، مقدونیه، بوسنی هرزگوین و کرواسی عبور کرده و هم از راه زمینی و هم دریایی به غرب و مرکز اروپا وارد می شود. یعنی مواد مخدر زمانی که وارد ترکیه می شود در تمام اروپا پخش می شود. مبارزه ای که ما انجام می دهیم تنها برای خودمان نیست. در سال 2016 میلادی 28 کشور اتحادیه اروپا در مجموع 4.27 تن هروئین کشف و ضبط کرده است. میزان مواد مخدری که ما به تنهایی در سال 2017 کشف کرده ایم 15 تن و در سال 2018 به مقدار 17.9 تن رسیده است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: درآمدی که PKK از قاچاق موادر مخدر در سال به دست می آورد 1.5 میلیارد دلار است. هیچ کس به من نگوید که PKK یک گروه تروریستی هویتی است. دورغ است، سفسطه است و با تحولاتی که در عمل رخ می دهد هیچ ارتباطی ندارد. PKK یک سازمان تجارت مواد مخدر و قاچاق انسان است. حتی این واقعیت را نیز آمریکا در یک گزارش رسمی اعلام کرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 104482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha