دومین جلسه دادگاه کوبانی امروز برگزار می شود

سرویس ترکیه - دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اعتراضات کوبانی امروز برگزار می شود.

به گزارش کردپرس، دومین جلسه رسیدگی به پرونده اعتراضات کوبانی امروز 18 می در پردیس مرکزی زندان سینجان در آنکارا برگزار خواهد شد. در این دادگاه به اتهامات 108 نفر از اعضا و طرفداران حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از جمله 28 نفر از اعضای زندانی شامل صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ روسای پیشین HDP، رسیدگی خواهد شد. گازته دیوار با انتشار این خبر از حضور نمایندگان و رهبران احزاب مختلف و بسیاری از وکلا و نهادهای غیر دولتی در این دادگاه خبر داد.

در جلسه اول دادگاه در 26 آوریل، جنجال های زیادی به وجود آمد و وکلای HDP دو بار دادگاه را ترک کردند. "امید دده" سخنگوی کمیسیون حقوقی HDP با انتقاد از هیات حاکمه دادگاه، این دادرسی را غیر قانونی دانسته بود.

سزگین تانری کولو نماینده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) نیز با بیان این که این دادگاه را پیگیری خواهد کرد گفت: «صلاح الدین دمیرتاش با پرونده ای غیرقانونی صرفا برای این که در زندان نگه داشته شود دوباره دادگاهی می شود. بیش از 3 هزار صفحه دادخواست وجود دارد که به صورتی کاملا غیر قانونی تهیه شده است. در جلسه پیش هم دیدیم که چطور دادگاه به حق دفاع افراد بی توجهی کرد.»

گفتنی است تعدادی از اعضای ارشد و نمایندگان حزب عدالت و توسعه (AKP) به عنوان شاکی در این جلسه دادرسی حضور خواهند یافت.

کد خبر 9920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha