ترکیه تعرفه های واردات 22 محصول آمریکایی را افزایش داد

سرویس ترکیه - در پی افزایش تعرفه های واردات فلزات از ترکیه توسط آمریکا، ترکیه نیز در اقدامی تلافی جویانه تعرفه واردات 22 محصول آمریکایی به ترکیه را افزایش داده است.

به گزارش کردپرس، در پی افزایش تعرفه های واردات فلزات از ترکیه توسط آمریکا، ترکیه نیز در اقدامی تلافی جویانه تعرفه واردات 22 محصول آمریکایی به ترکیه را افزایش داده است.

در تصمیم جدید دولت ترکیه که در روزنامه رسمی کشور نیز به چاپ رسیده، آمده است: نهایتا تا 45 روز کاری، تعرفه های جدید در واردات محصولاتی که در روزنامه رسمی کشور چاپ شده است اعمال شده و در اساسنامه گمرگ ترکیه جای خواهد گرفت.

مهمترین محصولاتی که تعرفه های آن افزایش پیدا کرده است بدین ترتیب می باشد: خشکبار: 20 درصد، برنج: 50 درصد، مشروبات الکی با درصد الکل 80 درصد به پایین: 140 درصد، محصولات توتون: 60 درصد، خودروهای سواری: 120 درصد، زغال سنگ: 13.7 درصد، لوازم آرایشی و بهداشتی: 60 درصد، محصولات پلاستیکی: 60 درصد و ...

در همین راستا، فاروق واکتای معاون رئیس جمهور ترکیه در توئیتر با اشاره به افزایش تعرفه های محصولات آمریکایی عنوان کرده است: در برابر حملات اقتصادی آمریکا علیه ترکیه به منظور مقابله به مثل با اقدامات این کشور تعرفه برخی محصولات آمریکایی که به ترکیه صادر می شود را افزایش داده ایم.

همچنین پیش از این تصمیم ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور روز گذشته بایکوت محصولات الکترونیکی آمریکایی در ترکیه را اعلام کرده بود که در راس این تصمیم گوشی های اپل شرکت آیفون مطرح است.

شایان ذکر است، هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب شخصی توئیترش نوشت: همین حالا مجوز دو برابر کردن تعرفه فولاد و آلومینیوم از ترکیه را صادر کرده ام، همزمان با اینکه واحد پول آنها، {لیر ترکیه}، به سرعت در برابر دلار بسیار قوی ما در حال افت است. اکنون نیز تعرفه واردات آلومینیوم از ترکیه به ۲۰ درصد و تعرفه فولاد به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

پ.ن: از سال 2008 میلادی که گوشی ها اپل وارد بازار ترکیه شده است تا کنون در 10 سال نزدیک به 10 میلیون گوشی اپل بالغ بر ارزش 7 میلیارد دلار به فروش رسیده است. شرکت ترک تلکوم ارائه دهنده رسمی گوشی های اپل و نماینده انحصاری این شرکت در ترکیه است که خطوط تلفن همراه خود را با گوشی های اپل در ترکیه عرضه می کند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 84755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha