10 شهرستان ایلام در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

سرویس ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام عنوان کرد: با قرمز شدن وضعیت شهرستان سیروان، تعداد شهرستانهای با وضعیت قرمز ایلام به 10 شهرستان افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جمیل صادقی فر در جلسه امروز قرارگاه مبارزه با کرونای ایلام گفت: شهرستان های ایلام، آبدانان، دره شهر، چوار، دهلران، بدره، چرداول، مهران، ایوان و سیروان در وضعیت قرمز و تنها شهرستان هلیلان و ملکشاهی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه به تازگی شهرستان سیروان نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت، افزود: با ادامه روند افزایشی ابتلا و بستری کل استان در وضعیت قرمز و خطرناک قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: هفته گذشته استان ایلام با ۶۴ درصد افزایش در صدر استان های کشور به لحاظ افزایش ابتلا به کرونا بوده است و این آمار نشان دهنده عدم رعایت قرنطینه و اینکه گردش ویروس بسیار زیاد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی یعنی گرفتاری دوباره کادر خسته بهداشت و درمان و تکرار روزهای دلهره آور آبان، افزایش ابتلا به کرونا یعنی افزایش بستری و افزایش بستری نیز یعنی افزایش فوت و از دست دادن هم استانی ها که دردناک است.

صادقی فر خاطرنشان کرد: کاهش تردد، عدم تجمع و در خانه ماندن اصلی است در این روزها بخصوص برای افراد آسیب پذیر فراموش شده است.

کد خبر 7780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha