پیگیری تعارض منافع در بهزیستی قروه انجام شد

سرویس کردستان- بروز تعارض منافع در بهزیستی قروه؛ موضوعی بود که با انتشار در کردپرس مورد پیگیری قرار گرفت و دو مؤسسه خیریه مرتبط به سرپرست این اداره واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پس از انتشار گزارش خبرگزاری کردپرس با عنوان «بروز تعارض منافع در بهزیستی قروه» در بهمن ماه سال جاری که در آن اشاره شده بود سرپرست بهزیستی قروه که هم ریاست بهزیستی را بر عهده دارد و هم عضو هیئت مؤسس و هم صاحب امضا و عضو هیئت مدیره و مدیرعامل دو مؤسسه خیریه زیر نظر بهزیستی است، مطابق بخشنامه مدیریت تعارض منافع سازمان بهزیستی کشور تعارض منافع دارد.

بر همین اساس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قروه چندی پیش در پیگیری خبرنگار کردپرس اظهار داشت که سرپرست بهزیستی یک ماه پیش گفته مدیریت هر دو مؤسسه را همان ابتدای ورود به بهزیستی واگذار کرده و تعارض منافعی دیگر ندارد.

«علیرضا عبدی» پس از نشان دادن آخرین تغییرات صورت گرفته در دو مؤسسه مذکور توسط خبرنگار کردپرس، بیان کرد که حتماً تا آخرین تغییرات به روز رسانی شود این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.

حال بعد از گذشت یک ماه آخرین تغییرات صورت گرفته هم در مؤسسه خیریه نگهداری از دختران بی سرپرست و بدسرپرست سما و هم مؤسسه خیریه نگهداری از پسران بی سرپرست و بدسرپست انفاس قدسی؛ نشان می دهد که این تعارض منافع رفع شده است. به طوری که سرپرست بهزیستی قروه که در مؤسسه سما نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بود حالا دیگر سمتی ندارد. همچنین برای مؤسسه انفاس قدسی که به عنوان عضو هیئت مؤسس و دارای حق امضا بود، دیگر حضور ندارد.

در این میان گرچه تغییرات لازم حاصل شده اما بنا به بند پنجم بخشنامه مدیریت تعارض منافع سازمان بهزیستی کشور که عنوان کرده «صدور مجوز برای بستگان درجه یک افراد ذکر شده شامل پدر، مادر، خواهر، برادر، پسر، دختر و همسر ممنوع است»، باید گفت در آگهی انتشار یافته برای هردو مؤسسه، این بند از بخشنامه در آخرین تغییرات صورت گرفته لحاظ نشده و سرپرست بهزیستی تنها خود را کنار کشیده و در واقع واگذاری به طور کامل انجام نشده است./

کد خبر 6296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha