آیا اردوغان حزب کردگرای دموکراتیک خلق ها را منحل می کند؟

سرویس جهان- برخی کارشناسان بر این باورند که رییس‌جمهور ترکیه به دلیل احتمال از دست دادن آرای برخی کردها نمی خواهد حزب کردگرای دموکراتیک خلق ها را منحل کند.

به گزارش کردپرس، همزمان با تشدید سرکوب حزب کردگرای دموکراتیک خلق ها یا HDP از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه، این روزها زمزمه ممنوع شدن فعالیت این حزب یا انحلال آن نیز به گوش می‌رسد.

جیران اوزجان نماینده حزب دموکراتیک خلق ها در آمریکا درباره احتمال منحل شدن این حزب از سوی رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه به خبرگزاری میدیا لاین آمریکا گفت: اگر این مسئله به اردوغان در رای آوری بیشتر کمک کند در انجام آن درنگ نمی‌کند.

دنیز یوکسل مسئول ترکیه در سازمان عفو بین‌الملل، با اشاره به اینکه که کردها همیشه بخش اعظم فشارها بر ناراضیان در ترکیه را تحمل کرده اند احتمال قربانی شدن این حزب کردی را رد نکرد.

اما جان سلجوقی، مدیر موسسه تحقیقات اقتصاد در استانبول به میدیا لاین گفت احتمالا اردوغان از منحل کردن حزب دموکراتیک خلق ها خودداری خواهد کرد زیرا این مسئله به ضرر او در انتخابات خواهد بود و کردها به او رأی نخواهند داد.

کریستیان براکل تحلیلگر بنیاد هاینریش بول نیز احتمال داد که حزب دموکراتیک خلق ها منحل نشود زیرا به گفته او، اردوغان نمی خواهد از او هم به عنوان یکی از رهبرانی که اقدام به منحل کردن احزاب کرد کرده یاد شود.

او استدلال کرد که حفظ این حزب کردی برای انداختن تقصیرها به گردن آن در مواقع لزوم خوب است.

کد خبر 6098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha