تظاهرات در مقابل سفارت ترکیه در بغداد در محکومیت لشکرکشی آنکارا به شمال عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – فعالان عراقی در اعتراض به عملیات نظامی آنکارا در شمال کشورشان، در مقابل سفارت ترکیه در بغداد تظاهرات کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از میدل ایست آنلاین، یک منبع امنیتی عراقی با اعلام خبر فوق اعلام کرد نیروهای امنیتی خیابان های منتهی به سفارت ترکیه در منطقه وزیریه بغداد را مسدود کردند.

ارتش ترکیه اخیرا به بهانه حضور نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق و پیدا شدن اجساد 13 نظامی ترک اسیر این حزب، عملیات نظامی گسترده ای را در منطقه مذکور آغاز کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این باره اعلام کرد که آنکارا عملیاتش را علیه پ.ک.ک گسترش خواهد داد و در مناطق عملیات مستقر خواهد شد.

یادآور می شود ترکیه بارها مواضع حزب کارگران کردستان در مناطق کوهستانی شمال عراق را بمباران کرده است. با وجود اینکه عملیات مذکور منجر به ایجاد تنش بین عراق و ترکیه شده است، اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بارها تأکید کرده است که کشورش درصدد است در صورت ناتوانی بغداد برای حل مسأله پ.ک.ک در شمال عراق آنکارا در این زمینه اقدام نماید. اما دولت عراق این اقدام ترکیه را نقض آشکار حاکمیت و خاک عراق می داند.

جامعه جهانی عملیات ارتش ترکیه علیه کردها را به منزله نقض حاکمیت عراق می داند و در بسیاری از موارد نیروی هوایی ترکیه با بی توجهی به اعتراضات بغداد به دخالت های آنکارا، بدون هماهنگی یا مشورت با دولت عراق اقدام به بمباران شمال این کشور می نماید و حتی در پاسخ به اعتراضات بغداد در این زمینه، بر شدت عملیاتش در شمال عراق می افزاید.

کد خبر 5000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha