برف پاییزی محورهای مواصلاتی تکاب را سفید پوش کرد/ امکان تردد با زنجیر چرخ

سرویس آذربایجان غربی- دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب گفت: بارش نخستین برف پاییزی موجب کندی تردد و لغزنده شدن گردنه‌های برفگیر و کوهستانی این شهرستان شده و استفاده از زنجیرچرخ را ضروری کرده است.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا؛ حبیب‌الله شیوخی افزود: رانندگان خودروها و وسایل نقلیه امروز سه شنبه برای تردد در محورهای تکاب - شاهین‌دژ و محور تکاب - دندی به‌طور حتم از زنجیرچرخ استفاده کنند و سوخت کافی و لوازم ایمنی و زمستانی به همراه داشته باشند.‌

او بیان کرد: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب با چند اکیپ، مشغول برف‌روبی گردنه مایین‌بلاغ و محورهای برفگیر و کوهستانی هستند و از عصر امروز در چند نوبت این محورها را بازگشایی و مسیر تردد خودروها را هموار کرده‌اند.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب با بیان اینکه محورهای مواصلاتی تکاب با وجود بارش برف باز است اظهار داشت: با اقدام‌ به موقع راهداران این شهرستان تردد در گردنه مایین‌بلاغ در محور تکاب - شاهین‌دژ در جریان است اما به علت تداوم بارش برف، این محور تا صبح فردا برفی و لغزنده خواهد بود.

شیوخی ادامه ‌داد: همچنین بارش برف محورهای روستایی "زرشوران"، "آق‌دره" و منطقه سخت‌گذر "اوریات" بخش تخت سلیمان را فراگرفته و اکنون راه دسترسی روستاهای این محورها برفی بوده و تردد در آنها به سختی امکان‌پذیر است.

او اضافه ‌کرد: ساکنان روستاهای سخت‌گذر تکاب به ویژه روستاهای عربشاه، آق اطاق، جداقیه و آرپاچایی در منطقه اوریات بخش تخت‌سلیمان از تردد شبانه در جاده خودداری کرده و پیش از عزیمت به شهر تکاب از وضعیت جاده اطلاع حاصل کنند.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهین‌دژ نیز گفت: تردد در گردنه سخت‌گذر "مایین بلاغ" به علت بارش برف و لغزنده بودن جاده تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

کاظم پاشایی با بیان اینکه رانندگان از تردد شبانه در این محور خودداری کنند، ادامه داد: به علت بارش برف و کاهش دید تردد خودروهای سنگین از جمله تریلی، وانت و برخی از خودروهای سواری از جمله پیکان در این محور با محدودیت همراه است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهین‌دژ بیان کرد: رانندگان در ۲ روز آینده پیش از تردد از این گردنه از وضعیت جاده مطلع شده و به هشدارهای پلیس راه و راهداری توجه کنند.

او در پایان گفت: شهروندان و مسافران این شهرستان در فصل بارش قبل از سفر بهتر است از وضعیت جاده‌ها با تماس با شماره تلفن ۶۳۲۲۷۳۰-۰۴۴۴ اطلاع پیدا کنند.

با ورود سامانه جدید بارشی به منطقه بارش برف و باران از عصر دوشنبه تکاب را فراگرفته و به ارتفاعات و مناطق روستایی این شهرستان چهره زمستانی بخشیده است.

کد خبر 494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha