طغیان رودخانه «کله کاوی» مهاباد راه ارتباطی 6 روستا را قطع کرد

سرویس آذربایجان غربی- بخشدار خلیفان مهاباد گفت: در پی طغیان رودخانه کله کاوی و بالا آمدن سطح آب رودخانه در اثر بارش های اخیر ارتباط با 6 روستای مهاباد قطع شده است.

علی بیژن فر در گفتگو با خبرنگار کردپرس افزود: در پی طغیان رودخانه کله‌کاوی پل منتهی به روستای گاومیشان و پاشبرد و کل تپه به زیر آب رفتند و باغات اطراف رودخانه هم دچار خسارت مادی شده‌اند که البته خود این باغات به حریم رودخانه تجاوز کرده اند به همین دلیل در معرض طغیان آن قرار گرفته‌اند.

او ادامه داد: در اثر طغیان رودخانه تخریب هیچ سازه ایی تخریب نشده است بلکه تنها بخشی از پل تازه احداث روستای کل تپه به زیر آب رفته است که این موضوع طبیعی است و در سال‌های گذشته نیز این اتفاق به دلیل بالا آمدن سطح آب اتفاق افتاده است.

بیژن نفر بیان کرد: در پی این بالا آمدن آب رودخانه ارتباط ۶ روستا مهاباد قطع شده است زیرا بخشی از پل به زیر آب رفته است و تا ساعتی دیگر ارتباط دو روستای مهاباد برقرار می شود و مابقی روستاها نیز تا روز جمعه مسیر ارتباطی آنها پاکسازی می شود و مشکلی در این مورد وجود ندارد.

بخشدار خلیفان با تاکید بر اینکه خلیفان منطقه‌ای پر آب است و سالانه با بارش های جوی سطح آب رودخانه ها بالا می آید، گفت: پل های این منطقه به دلیل کوچک بودن گنجایش کامل ندارند و آب از روی بخشی از پل عبور می‌کند و قطعا پلها به اصلاح کامل نیاز دارند.

به گزارش کردپرس، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه جنوب و مرکز استان شاهد بارش برف و باران خواهد بود و این سامانه تا روز پنجشنبه در استان فعال خواهد بود.

کد خبر 4919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha