درخواست سازمان ملل از نچیروان بارزانی برای ایفای نقش فعال در حل مشکل بودجه اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده سازمان ملل در عراق خواستار نقش آفرینی فعال نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در حل مشکل سهم اقلیم از بودجه سال2021 عراق شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شبکه تلویزیونی روداو، همزمان با نزدیک شدن به زمان تصویب لایحه بودجه 2021 عراق، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در این کشور با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان دیدار کرد و خواستار ایفای نقش فعال و مؤثر وی برای موفقیت مذاکرات میان اربیل و بغداد شد.

دفتر اطلاع رسانی ریاست اقلیم کردستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان با جنین هنیس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق دیدار و درباره مسائل و اختلافات میان دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق گفتگو و تبادل نظر کرد.

براساس این بیانیه، نماینده سازمان ملل در عراق از نچیروان بارزانی درخواست کرده است برای حل مشکلات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق درباره بودجه سال 2021 و سهم اقلیم کردستان از آن، نقش فعالتری ایفا نماید.

این بیانیه خاطرنشان می کند پلاسخارت همچنین تأکید کرده است که انتظار دارند رئیس اقلیم کردستان در زمینه ایجاد وحدت میان جریانات و احزاب اقلیم کردستان، اقدام نماید.

در بیانیه دفتر ریاست اقلیم کردستان همچنین آمده است که طرفین بر ضرورت حل مشکلات در چارچوب قانون اساسی عراق تأکید و درباره مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی عراق، بحران ناشی از انتشار بیماری کرونا، انتخابات آینده عراق، وضعیت آوارگان، نگرانی ها درباره ظهور مجدد گروههای تروریستی و شرایط منطقه و عراق گفتگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 4737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha