نباید چیزی به نام مشکلات حل نشده میان اربیل و بغداد وجود داشته باشد

سرویس عراق واقلیم کردستان - محمدشیاع سودانی در دیدار با مسئولان اقلیم کرستان گفت از این پس نباید چیزی بنام مشکلات حل نشده(معلق مانده) میان اربیل و بغداد وجود داشته باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از «آوینه»: «فرهاد علاءالدین » مشاور نخست‌وزیر عراق درباره دیدار نخست‌وزیر عراق از اقلیم کردستان و دیدار وی با مسئولان عالیرتبه اقلیم کردستان به رسانه پارتی اعلام کرد: این دیدارها بسیار مفید بودند ،میتوانیم بگوییم اولین بار است به این صورت مذاکرات میان هیأت‌های دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان برگزار می‌شوند.
همچنین گفت:«نخست وزیر عراق در میان این دیدار گفت می‌خواهیم از این پس چیزی به اسم مشکلات حل نشده وجود نداشته باشد بلکه می‌خواهیم به پروژه‌های حل شده دائمی تبدیل شوند، برای اینکه به مردم عراق در همه‌ی بخشهای عراق خدمت شود، که نتیجه‌ی آن در تصویب لایحه قانون بودجه حاصل شد. همه طرف‌ها در تنظیم توافقی خیلی خوب برای اقلیم کردستان که باید پس از این سهم اقلیم تعیین و اجرا شود. اتفاق نظر داشتند.»
درباره این که تا چه اندازه احزاب پارلمان بر سر تصویب لایحه بودجه با هم هماهنگ هستند؟ گفت: این توافق مربوط به همه‌ی احزاب ائتلاف اداره دولت است و همه در اداره‌ی دولت سهیم هستند ، به همین دلیل اگر این توافق در پارلمان تاثیرش را نشان دهد دیگر مثل سابق اختلافی روی نمی دهد. پیش بینی می‌شود بودجه همانند آنچه هست یا با دستکاری مختصری به تصویب برسد.
به این هم اشاره کرد: آنچه تا کنون وجود دارد توافقی سیاسی در عراق است، می توانیم بگوییم تصویب بودجه ۲۰۲۳ یکی از مفاد این توافق است در همان حال توافق دیگری هم وجود دارد آن هم اجرا شدن احکام دادگاه فدرال است،که از این پس بصورت دیگری صادر می‌شوند ، این توافق برای تصویب قانون دادگاه فدرال است ، هر زمان قانون جدید وضع شد احکام دادگاه بصورت دیگری و براساس قانون جدید صادر می‌شوند.

کد خبر 44079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha