هشدار شدیدالحن حزب دموکرات کردستان به اتحادیه میهنی

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ حزب دمکرات کردستان در هشدار تندی به اتحادیه میهنی اعلام کرد: اگر به دنبال جایگزینی برای حزب دموکرات کردستان باشند شرایط برایشان سختتر می‌شود. فاضل میرانی گفت:«اگر ما در امور داخلی آنها دخالت کرده باشیم حق با آنهاست، اما چرا باید در برابر فرزندان مام جلال از لاهور شیخ جنگی حمایت کنیم. مگر لاهور چه برتری بر آنها دارد؟»

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: فاضل میرانی مسئول دفترسیاسی حزب دموکرات اعلام کرد: اکنون موضوع کرسی اقلیتها تبدیل به گره کور اختلافات میان پارتی و اتحادیه میهنی شده است، معتقدیم که بیشتر از این ما و اتحادیه میهنی درباره موضوع اقلیتها تصمیم گیرنده و وکیل آنها نباشیم، تفاوتی ندارد مسیحی باشد یا ترکمن، و هر تصمیمی که خود آنها اتخاذ می کنند ما آن را بپذیریم.
وی با لحن طنزآمیزی گفت: اگر در امور داخلی یکیتی دخالت کرده باشیم حق با آنهاست ولی چرا باید در امور داخلی آنها دخالت کنیم. گفته می‌شود موضوع لاهور به پارتی ربط دارد، چرا باید در مقابل فرزندان مام جلال از لاهور حمایت کنیم ؟مگر لاهور چه برتری بر آنها دارد؟
این مسئول عالیرتبه پارتی به رسانه نزدیک به حزبش اعلام کرد: اختلاف پارتی و اتحادیه میهنی به اواخر دهه شصت بازمی‌گردد ، اما بعد از سال ۱۹۹۸ به علت انعقاد توافقنامه میان مسعودبارزانی و مرحوم مام جلال این اختلافات بتدریج کمتر شدند، اگر بافل و قباد طالبانی بر اساس سیاست مام جلال عمل کنند این اتفاقات نمی‌افتد.
وی تاکید کرد: من همیشه گفته‌ام جایگزین عدم توافق میان پارتی و اتحادیه میهنی چه می تواند باشد، یا جایگزین پارتی برای اتحادیه میهنی چه کسی است، قبلا می گفتم جایگزین اتحادیه میهنی برای پارتی چه کسی است اما اکنون آن را تغییر داده ام و میگویم جایگزین پارتی برای اتحادیه میهنی چه کسی است؟

وی گفت: «همیشه گفته‌ام تا حالا پارتی بدنبال جایگزین نبوده است اما با این برحذر داشتنهای برادران اتحادیه میهنی کردستان بنظر میرسد که بدنبال جایگزین دیگری برای پارتی هستند، به اعتقاد من بعنوان یک دوست اگر چنین کاری را انجام دهند مرتکب اشتباه می‌شوند. به این دلیل که جایگزینی قویتر از پارتی تاریخ اقلیم به خود ندیده است. وقتی با کسی شریک می‌شوی این شریک باید همراه تو باشد و شرایط را برای تو آسان کند نه اینکه شرایط را سخت کند، اتحادیه میهنی کردستان هر شریک دیگری را که پیدا کند به نظر من شرایط را برای خود سخت تر می کند.»
میرانی در پایان تاکید کرد: در دنیا قدرت منطق و منطق قدرت وجود دارد، اگر درحال حاضر کسی از پارتی یا اتحادیه میهنی در سه جلسه کابینه حضور نداشته باشد این موضوع مد نظر گرفته نمی‌شود ؟ وزیری در جلسه هیئت وزیران که خود عضو آن است حضور نداشته باشد، اما در همان حال از مزایای آن برخوردار باشد برای هیچکس قابل قبول نیست.

کد خبر 43517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha