نوری المالکی معاون رییس‌جمهور عراق می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ اختلافات میان احزاب شیعه بر سر تعیین نامزد پست معاونت ریاست جمهوری عراق به پایان رسید. و یک منبع آگاه از بغداد اعلام کرد این احزاب توافق کردند که نوری المالکی کاندید این پست باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: محمد تمیمی یکی از سران چهارچوب هماهنگی احزاب شیعه در تویتی نوشت: به آقای نوری المالکی برای انتخاب وی بعنوان کاندید معاون ریاست جمهوری عراق تبریک میگوییم.
وی این را هم گفت: برای این اقدام خوب و مهم تبریک می‌گوییم ،بخصوص که در این شرایط سخت و تهدیدآمیز کشور نیاز به یک انسان توانمند و شجاع و راستگو دارد شما هم همان کسی هستید که حرمت مقام خود را نگه می‌دارید.
این درحالیست که یک منبع آگاه از بغداد اعلام کرد: احزاب شیعه عراق اختلافات خود را برسر تعیین کاندیداتوری پست معاون ریاست جمهوری عراق به پایان رسانده اند و نوری المالکی را برای این پست تعیین کرده‌اند.
از طرفی دیگر «عالیه جوری» سخنگوی ریاست جمهوری عراق در مصاحبه‌ای اعلام کرد تا کنون هیچ درخواست رسمی دراین باره مبنی بر تعیین نوری المالکی بعنوان کاندید پست معاونت ریاست جمهور بدست آنها نرسیده و اشاره کرد که اینها تنها شایعات شبکه‌های اجتماعی است.

کد خبر 43451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha