واگذاری 2850 پورت VDSL به مشتریان در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان از فراهم بودن شرایط برای واگذاری دو هزار و ۸۵۰ پورت VDSL به مشتریان در استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، آزاد حکمت با اشاره به فراهم بودن شرایط برای واگذاری دو هزار و ۸۵۰ پورت VDSL به مشتریان، گفت: تکنیک استفاده شده در VDSL این است که از نزدیک ترین کافوی نوری، به مشترک سرویس دهی لازم صورت گیرد.

وی با تشریح مزایا و تفاوت این تکنیک با اینترنت پرسرعت ADSL، افزود: استفاده از بستر سیم های مسی مشترک بدون نیاز به تعویض یا سیم کشی مجدد، ارائه خدمات ارزش افزوده شامل خطوط تلفن SIP یا تلفن بر بستر اینترنت، ویدیو کنفرانس، IPTV و ارائه سرویس از کافوهای نوری نزدیک به مشترک که باعث افزایش کیفیت و سرعت سرویس می شود از جمله مزایای اینترنت پرسرعت VDSL هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه سرعت بالای دسترسی به محتواهای موجود درفضای مجازی از دیگر مزایای این سرویس است، اظهار کرد: این امر استقبال یک هزار و ۱۰ مشترک را از سرویس VDSL فراهم آورده است.

حکمت با اشاره به جدید بودن سرویس VDSL به عنوان یک محصول مخابراتی و تلاش این مجموعه برای واگذاری آن به مشتریان در چهار سال اخیر، ادامه داد: شاخص های واگذاری این سرویس، تحقق اهداف و رشد ۱۰۰ درصدی را بیان می کند.

وی با بیان اینکه سرویس VDSL نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل های شبکه با پهنای باند گسترده است، یادآور شد: در حال حاضر در برخی از مراکز مخابراتی در سطح شهرستان های استان بر اساس زیرساخت های فنی موجود و موقعیت جغرافیایی، این سرویس به مشتریان واگذار می شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: با اجرای عملیات، پروژه های فنی و توسعه زیرساخت های لازم، شرایط برای بهره گیری و استفاده دو هزار و ۸۵۰ مشترک جدید از سرویس VDSL در استان فراهم شده است.

حکمت گفت: با تامین تجهیزات و سرمایه گذاری های لازم، برنامه توسعه و ایجاد زیرساخت های جدید به منظور افزایش و ظرفیت سازی پورت های VDSL در مراکز شهری در سطح استان را مد نظر داریم که برای دستیابی به این مهم طبق راهبردهای تدوین شده اقدام خواهد شد.

کد خبر 43399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha