واکنش سخنگوی دولت عراق به نظرسنجی درباره انحلال اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان _سخنگوی دولت عراق تاکید کرد آنچه در روزنامه الصباح تحت عنوان «آیا اقلیم کردستان منحل می شود؟» آمده، نظر شخصی است و به هیچ وجه بیانگر دیدگاه دولتی و رسمی نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل ایست نیوز: سخنگوی دولت عراق تاکید کرد آنچه در روزنامه الصباح تحت عنوان «آیا اقلیم کردستان منحل می شود؟» آمده، نظر شخصی است و به هیچ وجه بیانگر دیدگاه دولتی و رسمی نیست.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق روز شنبه در واکنش به اظهارات مطرح شده در روزنامه الصباح تحت عنوان «آیا اقلیم کردستان منحل می شود؟» گفت: اصول قانون اساسی عراق و آنچه از هویت فدرالی عراق در آن آمده و سایر بندهایی که روابط دولت فدرال و اقلیم کردستان را شکل می دهد، یکی از مهمترین دستاوردهای عراق جدید است که دولت به دنبال تحکیم و حمایت از آن به عنوان پایبندی دولتی قانونی بر اساس قانون اساسی و متعهد به اجرای آن و نیز تمام قوانین در حال اجرای کشور است.
پیش از این روزنامه «الصباح» عراق نوشته بود که با کاهش چشم‌اندازهای حل اختلافات سیاسی در اقلیم کردستان و ضعف همه‌جانبه عملکرد حکومت ایالتی اقلیم کردستان عراق، نظرسنجی‌های مرکز «همه‌پرسی و تحلیل» نشان می‌دهد که انحلال اقلیم کردستان و بازگشت این منطقه به سلطه حکومت مرکزی عراق طرفداران زیادی در میان ساکنان اقلیم پیدا کرده است.
اداره رسانه و اطلاعات دولت اقلیم کردستان عراق نیز در بیانیه‌ای به شدت از موضوع منتشر شده در روزنامه رسمی الصباح عراق تحت عنوان «آیا اقلیم کردستان عراق منحل می شود؟» انتقاد کرد.
اداره رسانه و اطلاعات دولت اقلیم کردستان عراق توضیح داد که در این مطلب یک نظرسنجی آمده است که در آن ذکر شده مردم از سلطه سیاسی در اقلیم ناامید شده اند و آرزو دارند به بغداد بازگردند.
در بیانیه اداره رسانه و اطلاعات دولت اقلیم کردستان آمده است که این نظرسنجی اساس علمی ندارد و به دور از حقیقت است و اگر روزنامه الصباح و کسانی که پشت آن قرار دارند حقیقتا به نظرسنجی اعتقاد دارند، در 25 سپتامبر 2017 اکثر قریب به اتفاق ملت کردستان در بزرگترین نظرسنجی و رفراندم شرکت کردند و به جدایی رای دادند اما مقامات بغداد در آن زمان حمله نظامی کردند و از ارتش علیه ملت کردستان استفاده و آنها را در پاسخ به این رفراندوم و نظرسنجی محاصره کردند.

کد خبر 42924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha