نچیروان بارزانی: ناراحتی و‌غم  شما ناراحتی ماست

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رییس اقلیم کردستان از حادثه دیدگان زلزله کردستان ترکیه بازدید کرد و به آنها گفت: ناراحتی و غم شما، ناراحتی ماست، با تمام توان خود می‌خواهیم که پیام وفاداری خود را به شما برسانیم.

به گزارش کردپرس به نقل از «روداو»: روز سه‌شنبه تاریخ ۲۰۲۳/۲/۱۴ نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان برای اینکه از نزدیک در جریان وضعیت زندگی شهروندان کردستان ترکیه بعد از زلزله ششم ماه جاری، قرار گیرد از چند شهر کردستان ترکیه بازدید کرد، ابتدا از شهر دیلوک بازدید کرد که به محض ورود مورد استقبال مسئولان این شهر قرار گرفت.
نچیروان بارزانی درباره این دیدار گفت: ما آماده‌ایم که پیام همدردی و وفاداری خود را به ملت ترکیه اعلام کنیم، بنام بارزانی و مردم کردستان پیام تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان این زلزله اعلام می‌کنیم.
رییس اقلیم گفت:«مردم ترکیه در روزهای سخت به یاری مردم کرد شتافته اند»
وی گفت: اقلیم کردستان در حد توان خود همکاری‌ و کمکهای لازم را بعمل آورده است و این کمکها ادامه خواهند داشت.
نچیروان بارزانی گفت: با توجه به وقوع زلزله اخیر همه مردم اقلیم کردستان عزادار هستند.
«دلشاد شهاب» مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان گفت: هدف از این بازدید ابراز تسلیت و همدردی است و اعلام کرد: به غیر از تیم سازمانهای خیریه بارزانی ، تیم دیگری از اقلیم کردستان به کردستان ترکیه رفته است، مسئولین آفاد قدردانی خود را از امدادرسانی مردم کردستان و دولت و نهادهای رهبری اقلیم ابراز کردند.
مردم نورداخی نیزقدردانی خود را از رئیس اقلیم کردستان اعلام کردند.
بعد از بازدید بارزانی از شهر دیلوک وی به شهر نورداخ رفت و از نزدیک و بصورت حضوری با شهروندان این منطقه که گفته می شود این شهر ویران شده است و حدود ۴۰%از ساکنین آن جان خود را از دست داده اند، دیدار کرد و به آنها گفت هرآنچه در توان داشته باشیم برای مردم ترکیه انجام میدهیم زیرا آنها در روزهای سخت یار و یاور ما بوده‌اند.

کد خبر 42793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha